• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

    Vypadáš někdy ráno jako po flámu, i když
    Dokonalé vlasy – to je sen každé z nás, ale
    20.09.17 | Krása, Kosmetika
    Make-up z kakaa, oční stíny z bonbonů a rtěnku
     Ukaž mi své vlasy a já ti povím, jaká

    Pět důvodů, proč se v noci probouzíte. Může za to vedro i váš mobil

    30.08.17 | Část: Péče o tělo, Zdraví

    Jsou dvě hodiny ráno a vy se nervózně převalujete v posteli ze strany na stranu a ne a ne usnout. Co za tím stojí a jak se další probdělé noci vyhnout? Na vině může být brouzdání po síti i špatná teplota v ložnici.

     

    Spánek člověk potřebuje ke svému zdraví. Jeho chronický nedostatek může vést ke zdravotním potížím.

    „Zvyšuje se riziko srdečních chorob, snižuje se obranyschopnost organismu, objevují se bolesti hlavy, špatná nálada, úzkost, deprese nebo únava. Může také vzniknout závislost na lécích či stimulujících prostředcích,“ vysvětluje doktor Jiří Ondra z Lékařského domu na Praze 7.

     

    A dodává, že se člověk může takto „prospat“ například k cukrovce, obezitě, migrénám nebo k bolestem zad. Dokonce se v některých případech objevuje i větší riziko mozkové mrtvice, vznik deprese nebo onemocnění srdce.

    To, že se probudíte uprostřed noci není podle doktora Jose Colona, zakladatele Paradise Sleep a autora knihy The Sleep Diet, žádný problém, toto chování je součástí lidské DNA.

     

    „Nikdo nespí celou noc“, tvrdí doktor Colon, který považuje za normální se za noc probudit i čtyřikrát až šestkrát. Děje se tak už od doby, kdy lidstvo žilo v jeskyních a člověk se v noci často budil, aby zkontroloval své okolí a ujistil se, že mu nehrozí nebezpečí třeba od tygra. Poté zase uklidněný usnul.

    Ta poslední část je však klíčová. Podle doktora Colona byste měli být schopni vrátit se bez problémů do spánku.

    Pokud se vám to nedaří a vám se po nočním probuzení nedaří zase usnout, možná za to může jeden z pěti zlodějů spánku, který brání vašemu nočnímu odpočinku.


    Potřebujete na záchod

    Nykturie (potřeba močení v noci) je velmi častý zdravotní problém, který může mít mnoho spouštěčů. Pokud zjistíte, že se dvakrát až čtyřikrát za noc probudíte s nutkáním na močení, i když omezíte pití před spaním, měli byste kupodivu zkusit před spaním více pít.

     

    „Jen přidejte trochu soli,“ radí Jonathan Steele, výkonný ředitel WaterCures.org, který vysvětlil, že naše tělo se snaží udržet v rovnováze vodu a elektrolyty, neboli soli. Příliš mnoho vody bez dostatečného množství soli může způsobit, že se tělo bude snažit vody zbavit, aby nastolilo rovnováhu mezi podílem elektrolytů a vodou. To se pak může projevit nutkáním na močení a nočním probuzením. Steele proto radí vypít malou sklenku vody se špetkou nerafinované mořské soli asi půl hodiny před spaním.

     

    Jste přehřátí

     

    Možná jste na to už přišli sami a odborníci z National Sleep Foundation (NSF) to ještě potvrdili - teplo v ložnici může znesnadnit usínání a způsobovat časté probouzení v noci.

    Doktor Marc Leavey z Mercy Medical Center in Baltimore uvedl pro server prevention.com, že teplota pokoje, oblečení do postele, prostěradlo nebo peřina, to vše hraje velkou roli v udržení té správné teploty vhodné pro spaní.

    Podle doktora Jiřího Ondry z Lékařského domu na Praze 7 se ideální teplota v ložnici pro kvalitní spánek pohybuje v rozmezí od 16 do 18°C.

     

    „Při vyšších teplotách než 21°C se můžete budit horkem nebo žízní. V přetopených místnostech je suchý vzduch, hůře se dýchá a zároveň se také vysušuje sliznice. Výsledkem pak může být i snížená obranyschopnost organismu. Kromě toho spánek není tak vydatný a tělo nemůže dostatečně regenerovat,“ vysvětlil doktor Ondra.

    Doktor Marc Leavey doporučuje před spaním koupel, jelikož pobyt v teplé vodě před spaním lehce zvyšuje tělesnou teplotu a po opuštění vany nastává pokles teploty těla, což je pro organismus signál, že je čas jít spát.

     

    Večerní brouzdání po síti

    Pokud do vaší předspánkové rutiny patří kontrolování zpráv na facebooku či prohlížení si fotografií na instagramu, můžete zaznamenat problémy se spánkem.

    Profesor Richard L. Hansler z John Carroll University vysvětlil, že vystavení očí světlu během večera zabraňuje tělu vytvářet spánkový hormon melatonin. Elektronické přístroje, jako jsou tablety či chytré telefony, patří mezi rušitele spánku, jelikož vyzařují světlo velmi blízko našeho obličeje. Podle vědců je pro spánek neproblémovější modré světlo, které vychází z chytrých telefonů.

     

    Profesor Hansler radí ztlumit světlo v ložnici a hodinu před spaním přestat používat malé obrazovky elektronických přístrojů.
    Vaše večerní sklenička

    Je pravda, že sklenka vína nebo vašeho oblíbeného alkoholu na dobrou noc může přivodit ospalost a vy tak snáze usnete. Bohužel spánek bude alkoholem narušen a vy se budete v noci probouzet.

     

    „Příliš mnoho alkoholu zatíží játra stejně jako přejedení. Navíc alkohol narušuje kvalitu spánku, protože tělo odbourává etanol,“ uvedl doktor Ondra, který však dodal, že jedna sklenka vína na druhou stranu nemůže uškodit. Podle doktora Ondry je před spaním nutné vyvarovat se povzbuzujících prostředků jako je káva, čaj a také některých léků včetně vitaminů.

     

    Stres

    Ať už se jedná o problémy v práci, potíže s dítětem nebo v partnerském vztahu, stres vás může okrádat o kvalitní spánek.

    Psycholožka Lekeisha A. Sumnerová z University of California v Los Angeles uvedla, že při problémech se spánkem, včetně častého probouzení kvůli stresu, pomáhají antistresové prostředky jako jsou meditace nebo progresivní relaxace. Tyto techniky mohou podle Sumnerové pomoci přestat myslet na starosti a zlepšit náladu, což pomůže k lepšímu a nepřerušovanému spánku.

    Sumnerová také podotkla, že i když některým lidem může meditace nebo jogínské cvičení při stresu pomoci, lidé s vážnějšími problémy se spánkem by měli zvážit psychoterapii.

     

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
    Sekce: Zdraví
    Kouření a obezita jsou dva problémy, které dnes řeší velká část populace. Oba jsou v podstatě
    Máte problémy s usínáním? V noci se budíte a ráno vstáváte unavená?
    Sekce: Zdraví
    Za některé vrásky v obličeji si můžeme sami a to kvůli špatnému životnímu stylu - hlavně kouření a
      Infekce vyvolaná kvasinkami rodu Candida patří mezi časté ženské problémy a rozhodně nejde o nic
    Ještě slim lidé mají svá tajemství
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    Erotické romány pro ženy: Něco jako porno pro muže
    Erotické romány pro ženy: Něco jako porno pro muže
    23.09.17 | Láska, Intimita
    Pánové nepohrdnou chlípným videem a my ženy raději sáhneme po vášni
    Orgasmus v sedmdesáti? Nemusí být tabu! Jak souvisí sex s věkem
    Orgasmus v sedmdesáti? Nemusí být tabu! Jak souvisí sex s věkem
    23.09.17 | Láska, Intimita
    Ve dvaceti, když je člověk na vrcholu svých sil, nebo v padesáti, kdy už přece jen nabral více
    Kde se berou tradiční ženské zbraně?
    Kde se berou tradiční ženské zbraně?
    23.09.17 | Láska, Rodinná
     Intuice, schopnost vcítit se do jiného člověka a vykonávat více věcí najednou jsou

    REKLAMA:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost!
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost! Světlá pleť, výrazná maskara na horních řasách, tenké obočí do
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty   Netradiční až šokující tipy na to, jak být krásnější, si ženy
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá! Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády