• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

      Trpké rysy, buldočí tváře… ať jim
      Tak banální věc jako holení nohou,
    Povislá horní víčka jsou problémem žen i mužů.
    Kudrnaté vlasy dávají jejich majitelkám obvykle

    Sedavé zaměstnání jako novodobý zabiják

    24.01.18 | Část: Zájmy a koníčky

    Člověk je konstituován tak, aby ušel 30 kilometrů za den. Místo toho ale mnozí z nás tráví většinu dne vsedě. Ne náhodou nás tak trápí celá řada zdravotních problémů od bolestí zad přes poškození páteře po kardiovaskulární potíže a psychické problémy. A jak ukazují výzkumy, příliš mnoho času stráveného vsedě zvyšuje i riziko předčasné smrti.

    Sezení má na náš organismus podobné dopady jako kouření. Poškozuje nejen orgán, jehož se přímo týká, ale zhoršuje celkový funkční stav lidského těla.

    Například se zvyšuje četnost výskytu významných kardiovaskulárních patologií, jako je infarkt myokardu či cévní mozková příhoda. Každá hodina strávená vsedě zvyšuje riziko, přičemž stráví-li jedinec vsedě více než 15 hodin denně, hrozí mu z tohoto důvodu i předčasná smrt. Což potvrzuje i Světová zdravotnická organizace, jež považuje nečinnost za čtvrtého největšího zabijáka dospělých.

    V pasivní poloze vsedě je také narušen oběh lipázy, což je enzym, který štěpí tuky, a tedy pomáhá spalovat tuky. Jedinec má tak sklony k přibírání na váze.

    Problémy se svaly a páteří

    „Při dlouhodobém setrvání v jedné poloze může dojít k únavě svalstva, které má vliv na udržení postavení páteře. Zkracují se břišní svaly a atrofují hluboké svaly zad. Hrozit mohou bolesti zad a různé další deformace,“ vysvětluje Tomáš Trč, přednosta Kliniky dětské a dospělé ortopedie a traumatologie pražské FN Motol.

    Vlivem deformací přitom může docházet až k doživotnímu poškození páteře.

    Pokud tedy trávíte většinu své pracovní doby v kanceláři u počítače, vaše svalstvo dostává pořádně zabrat. Zvlášť pokud není toto sezení dostatečně kompenzováno aktivním pohybem. Pomocí speciálního diagnostického testu ale můžete zjistit, jak na tom vaše tělo je.

    Stabilizace páteře a posílení svalů

    Předcházet potížím z dlouhodobého sezení lze posilováním středu těla (core) neboli svalů hlubokého stabilizačního systému. Ten se skládá z příčného břišního svalu, šikmých břišních svalů, pánevního dna, bránice a antagonistických vzpřimovačů páteře, tvořících spodní část zad.

    Důležité je správné sezení

    Podle odborníků existují tři evoluční druhy sezení. Přičemž za ten nejefektivnější je považován český vynález tzv. dynamicko-směrové sezení.

    1. Klasické sezení – většina židlí a křesel se stále řídí pravidlem 90 stupňů. Kolena by měla svírat úhel minimálně 90 stupňů, čehož lze dosáhnout správně nastavenou výškou sedáku vůči výšce stolu. Pánev by měla být o něco výše než kolena, ideálně vodorovně se zemí.

    Člověk by měl sedět s narovnaným hrudníkem, lopatky by měly směřovat dozadu dolů. Důležité je také mít uvolněná ramena, ruce lehce položené na podložce ke klávesnici a do monitoru se dívat rovnou před sebe s hlavou plně narovnanou.

    2. Dynamické sezení neboli balanční sezení – (nejčastěji na velkém míči či speciálních židlích a křeslech). Při tomto způsobu sezení dochází k aktivaci některých svalů. Jelikož se ale přesně neví, jaké konkrétní svaly se přesně aktivují, nedoporučuje se sedět na těchto balančních pomůckách příliš dlouho. Může totiž dojít k nesprávné práci svalů, k jejich přetížení či k úrazu.

    3. Dynamicko-směrové sezení – jedná se o nejmodernější druh sezení, během něhož dochází k aktivaci konkrétních svalových skupin. Děje se tak pomocí dynamicko-směrových podložek, které umožňují během sezení efektivní pohyb, při němž dochází k rozproudění krevního oběhu a lymfatického systému. Což potvrdily i výsledky výzkumu pomocí ultrazvukového měření.

    „Výsledky ukázaly, že během používání podložky došlo k posílení stabilizačních svalů páteře, zvýšení energetického výdeje, k ústupu bolestí zad a celkovému zlepšení při běžných denních aktivitách,” upozorňuje MUDr. Martin Holinka z Karvinské nemocnice.

    „Dynamicko-směrové podložky jsou tak doporučovány jak z pohledu prevence potíží vyplývajících z dlouhého sezení, tak i jako součást fyzioterapeutické léčby,” uzavírá téma Doc. MUDr. Michal Filip, PhD. z Ostravské univerzity.

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
    Sekce: Láska » Intimita
    Zatímco modelace prsou je již dávno vnímána jako něco běžného, omlazení a vylepšení
    Sekce: Zdraví
     Nevhodné oblečení, dietní chyba, nesprávná nebo přehnaná hygiena, ale i dlouhé sezení
     Ach jo, to břicho. Tak snadno roste a tak těžko se cvičí. Totiž, aby bylo cvičení na břicho efektivní, je
     Během těhotenství každá nastávající maminka přibere na váze. Optimální přírůstek
    Sekce: KARIÉRA
     Při odchodu z kanceláře si asi většina z nás připadá, jako by nás přejel parní válec. Bolest
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    Každý z nás je tak trochu fetišista.
    Každý z nás je tak trochu fetišista.
    23.03.19 | Láska » Intimita
      Když se řekne fetišismus, téměř každý z nás si pod tímto pojmem představí
    Extrémně mužné rysy zvyšují šanci na sexuální úspěch
    Extrémně mužné rysy zvyšují šanci na sexuální úspěch
    23.03.19 | Láska, Intimita
      Výběr partnera u člověka se neřídí výlučně biologickými parametry, nicméně
    Tohle je 6 znaků, podle kterých poznáte, jestli jste závislí na sexu!
    Tohle je 6 znaků, podle kterých poznáte, jestli jste závislí na sexu!
    22.03.19 | Láska, Intimita
    Ano, i na sexu se dá vypěstovat závislost. A rozhodně nejde o nic příjemného  

    Počasí:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!   Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Desatero o žloutence
    Desatero o žloutence
    17.03.17 | Zdraví
       Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
    Bikram jóga
    Bikram jóga
    26.08.17 | Zdraví, Fitness
    Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády