• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

    Emancipace je dokončena. Ženy si začaly holit tváře! Trik Marilyn Monroe
    Zhubnout břicho je pro některé ženy skutečný
    V horkých dnech se většina z nás místo
    Tak banální věc jako holení nohou, říkáte
    Nadměrně se mastící vlasy nejsou výsadou pouze

    Zhubnout, posílit tělo a být v pohodě? To všechno zvládneš s jógou

    21.08.17 | Část: Zdraví, Fitness

    Zhubnout, posílit tělo a být v pohodě? To všechno zvládneš s jógou

     Také si přeješ najít něco, při čem shodíš nadbytečná kila, vypracuješ si postavu a naladíš se na skvělou náladu? Že to nejde skloubit s jediným cvičením? Omyl! Vyzkoušej jógu a uvidíš, že nic není nemožné.

    Jóga není žádný módní trend poslední doby, ale je skoro stařenkou. Je totiž stará více než 5000 let. Ale to jí neubírá na půvabu, zajímavosti a efektivitě. Ona jóga vlastně není jen pohyb, ale doslova umění, na něž ji pasovali v Indii, kde vznikla. Dodnes patří k nejtradičnějšímu stylu tělesného cvičení, které přináší nádherné uvolnění, vyrovnanost a pohodu. A hlavně také pružné a štíhlé tělo.

    Rozmanitosti jógy

    Existuje nepřeberné množství druhů jógy. V podstatě tolik druhů, kolik je cvičitelů. Ovšem jen pár jich je bráno jako oficiální. My osobně máme nejraději tyto: 

    Hathajóga – patří k nejznámějším. Učí tě ovládat fyzické tělo, svaly a povzbuzuje kondici. Praktikování není jen o tom stoupnout si na karimatku a začít cvičit, ale předchází tomu pročištění organismu před samotným cvičením. Z hathajógy se dnes vymezily další poddruhy jako powerjóga nebo angravityjóga.

    Kundalinijóga – dodá ti psychickou sílu, vytříbí mimosmyslové schopnosti jako  jasnovidění, jasnoslyšení, jasnovědění a jasnocítění.

    Lajajóga – naučí tě být pánem vlastní mysli, posílí paměť a podpoří zapamatování si toho, co jsi kde slyšela, nebo četla.

    Rádžajóga – vycvičí tvé nadsmyslové vnímání a posílí moudrost.

    Samádyjóga – postupně tě zavede k nejvyššímu osvícení, díky ní dokážeš nahlédnout pod podstatu a smysl věcí, situací, jednání až do jejich přesahu života na zemi.

    Karmajóga – je celá o rozpoznávání příčiny a následků jednání a z toho související karmy, pomáhá k její neutralizaci a odbourávání negativního v ní.

    Bhaktijóga – chceš-li žít a jednat v lásce, je pro tebe to pravé, je totiž  jógou dobroty, lásky, vroucnosti.

    Džnánajóga – nazývá se také cestou vědění, čili její podstatou je orientace na rozumovou stránkou člověka. Je považována za jednu z nejtěžších a nejnáročnějších cest jógy.

    Mantrajóga – už z názvu vyplývá, o čem je - je to jóga založená na zpěvu Manter a využití jejích slabik i tónů k vyladění a pročištění jednotlivých čaker.

    Jantrajóga – po hathajóze je to druhá jóga pohybu, kdy za pomocí pozic a pohybů v kombinaci s dechem se harmonizuje energie, která následně umožní mysli dosáhnout stavu relaxace a původní rovnováhy.

    Tantrajóga – je technikou jógy žití života s láskou k sobě a partnerovi.  Žena a muž v tantře jsou spojenci, přátelé a milenci.

    Pružná a pevná s hathajógou

    Ale dost teorie. Chceš mít pružné tělo a pevné svaly? Na to je ideální hathajóga, která je u nás asi nejvíc populární. A je považována za jógu pro každého - bez ohledu na věk i kondici. Jóga tě uvolní, posílí a dodá ti energii. Také pomůže ulevit při zažívacích obtížích i bolestech všeho druhu.

    Podstatou hathajógy je kočičí pohyb, kdy protahování svalů evokující rozvláčné pohyby kočkovitých šelem, má za cíl zbavit tělo napětí. V jógovém cvičení se veškeré pohyby provádějí pomalu a soustředěně. To proto, abys při náznaku pocitu bolesti mohla ihned zastavit.

    Velmi důležitá je kvalita a ne kvantita. Proto se nemusíš strhat a cvičit jednotlivé ásany (jógové pozice) 10x, ale postačí, když si dáš každou ásanu třeba jen 2x. Názvy ásan vycházejí z indického jazyka a mají pro našince docela krkolomné názvy - např. svíčka se řekne Sarvángaásana.

    Můžeš si vybrat ze čtyř typů ásan:

    • inaktivní - k uvolnění svalstva
    • aktivní - zaměřené na určité svaly
    • statické – k posílení rovnováhy těla
    • dynamické - mění se během cvičení

    Jak na to?

    K hathajóze je ideální sestava jógových ásan podle tvého věku a zdraví. Taková, kde si protáhneš celé tělo. Jsou k mání sestavy určené na protažení některých části těla, na odbourání tuků, či úlevu od zdravotních potíží a také sestavy zacílené přímo na věkovou skupinu. Můžeš cvičit doma sama - podle online videí na netu, podle DVD a CD, anebo také podle nějaké dobré knihy o józe. A pokud ti to nestačí, zkus se přihlásit do některého kurzu jógy. Ke cvičení si pusť relaxační hudbu. Cvič na dostatečně tichém a větraném místě, ideálně na karimatce, ale klidně i na koberci nebo přeložené dece. Cvičit můžeš kdykoliv v průběhu dne, jen v dostatečném časovém odstupu od jídla.

    Kde všude můžeš cvičit a jak?

    Věř nevěř, hathajógu lze praktikovat několikrát denně a to zcela nenásilně jako součást různých činností během dne.

    • Když se ráno probudíš - je moc příjemné protáhnout tělo vsedě směrem k chodidlům jako bys je chtěla uchopit.
    • V koupelně při čištění zubů – je prima střídavé protahování nohou, když si položíš jednu nohu na lavici nebo umyvadlo a nohu, na níž stojíš propínáš směrem dopředu i dozadu. Totéž pak udělej s druhou nohou.
    • Při česání vlasů –  předkloň se dopředu ve stoji s propnutými koleny a volným pohybem si česej vlasy.
    • Když vaříš -  v kuchyni při loupání brambor můžeš dělat dřepy, nebo si stoupat na špičky, když něco vytahuješ ze spíže a vrchní skříňky.
    • U jídla, na gauči, ale i u pracovního stolu doma či v kanceláři – procvič si hýžďové svaly tím, že je v sedu na židli zatínáš a povoluješ. 
    • Při jízdě autem a čekání na semaforu – dělej kliky rukama na volant tak, že krčíš pomalu paže v loktech a kladeš jimi odpor pohybu těla vpřed, dokud se hlava nedotkne volantu.  Stejně zvolna se pak vrať.
    • Také v letadle, autobuse, autě – je fajn uvolňovací cvičení s hlavou, když s ní zatlačíš proti opěradlu, chvíli tak zůstaneš  a pak položíš ruce na kolena a silně zatlačíš proti nim, jako bys chtěla vstát. Soustředěně napínej a povoluj jednotlivé skupiny svalů, hýbej rameny dopředu a dozadu.

    Tak jednoduché to je! S těmito snadno zvládnutelnými cviky hathajógy můžeš docela dobře pečovat o své tělo, zdraví a pohodu. Pokud si to neumíš moc představit, tady máš super návod, jak začít:

     

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
     Také si přeješ najít něco, při čem shodíš nadbytečná kila, vypracuješ si postavu a
     Během těhotenství každá nastávající maminka přibere na váze. Optimální přírůstek
     Chcete zhubnout, dobře vypadat a být celkově v pohodě? Pak byste měli vyzkoušet osvědčený recept – a tím je
    Sedíš celé dny u počítače, zhltneš u něj snídani i oběd a jediný pohyb, co máš, je
    Chcete zhubnout, ale nejste fanouškem posilovny? Chcete se protáhnout, ale jóga je pro vás moc pomalá?
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    Boj za ještě lepší orgasmus!
    Boj za ještě lepší orgasmus!
    15.07.18 | Láska, Intimita, Rodinná
    Snad každá žena prahne po úžasném orgasmu. Některá si ho užívá na denní
    6 sexy triků, které ho dostanou do kolen
    6 sexy triků, které ho dostanou do kolen
    15.07.18 | Láska, Intimita
    Léto představuje čas, kdy bychom se měli cítit příjemně a uvolněně. Proto je tato část roku
    Proč chce KAŽDÝ chlap vyzkoušet TROJKU!
    Proč chce KAŽDÝ chlap vyzkoušet TROJKU!
    15.07.18 | Láska, Intimita
    Proč je zrovna tohle sexuální fantazie, kterou chce vyzkoušet každý chlap.

    REKLAMA:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost!
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost! Světlá pleť, výrazná maskara na horních řasách, tenké obočí do
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá! Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty   Netradiční až šokující tipy na to, jak být krásnější, si ženy
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády