• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

    20.10.17 | Krása
     Zapomeňte na nepříjemné bělení zubů
    Představit si život bez kafe? Nemyslitelné! Kromě toho, že tě
    18.10.17 | Krása
     Je pro vás každý další narozeninový
    Nejen návštěva kadeřníka ti zaručí krásně
    Líčení bereš jako samozřejmost a neumíš

    Hubnutí podle věku

    09.10.17 | Část: Zdraví, Diety

     Jak žena prochází jednotlivými životními obdobími, její tělo se mění. Výraznou proměnou prochází především v pubertě, po porodu nebo po přechodu. Právě tato údobí jsou z hlediska zachování optimální hmotnosti pro ženy nejrizikovější. V jakém období máme největší problémy s váhou a jak zatočit efektivně s přebytečnými kilogramy? Zjistili jsme po vás!

    Puberta

    Mezi 10 a 15 lety se dívčí tělo nejvíce proměňuje. Puberta je totiž období bouřlivého hormonálního vývoje, který doprovází mnoho fyzických i psychických změn. Dívka se stále necítí být ženou, ale její tělo se mění. Dochází k ukládání tuků do oblasti hýždí, pasu, boků. Tento fakt je mnohdy přijímán velmi negativně, jsou zaznamenávány první pokusy o drastické diety. Právě proto je velmi důležité zachovat pravidelnou sportovní aktivitu, provozovanou především pro zábavu.

    Tip! Nejvíce pomůže jít dospívajícím dívkám příkladem. Začít s výchovou ke zdraví až v pubertě je pozdě. „Pro to, aby bylo dívčí tělo fit, je třeba konzumovat dostatek bílkovin, vitamínů a minerálů již během let, kdy roste,“ upozorňuje MUDr. Jedličková. Dívka potřebuje téměř stejný objem potravy jako mladý muž.

    Těhotenství a porod

    V těhotenství neplatí, že žena by měla jíst za dva, což ale málokterá matka dodrží. Výsledkem jsou poporodní kila navíc, která zůstanou usazená v partiích břicha, stehen a zadečku. Běžný váhový přírůstek v těhotenství by měl činit od 11 do 16 kg. „Pokud byla žena před otěhotněním obézní, váhový přírůstek by měl být nižší, zhruba 5 – 9 kg. Platí to i naopak, podvyživené ženy by měly přibrat více,“ říká MUDr. Radka Jedličková. Ženy by se neměly pouštět do hubnutí bezprostředně po porodu. Některé škodliviny z tukových tkání se dostávají do organismu a také se uvolňují do mateřského mléka. Nabraná kila slouží především jako zdroj energie, který je po porodu využit zejména pro tvorbu mateřského mléka. Pokud žena kojí, váhový úbytek by neměl být větší, než 1-2 kg za měsíc.

    Tip! Nejvhodnější formou pohybu jsou každodenní dlouhé procházky s kočárkem nebo plavání. Náročnější fyzická aktivita jako např. aerobik může způsobit, že miminko bude odmítat mléko, protože se do něj uvolní kyselina mléčná, která při cvičení vzniká ve svalech. Ve stravě nesmí chybět zelenina s vysokým obsahem vlákniny, kvalitní bílkoviny a kysané mléčné výrobky.

    Odvykání návykovým látkám

    Z lékařských studií vyplývá, že pokud žena přestává s užíváním návykových látek, především s kouřením cigaret, musí se připravit na změny, které s tím souvisejí. Každé tělo se s nimi vypořádá jinak. Nikotin obsažený v cigaretách působí anorekticky a zvyšuje uvolňování tuků z tukové tkáně. Kvůli jeho absenci začnou ženy po ukončení kouření přibírat. Souvisí to i s tím, že nahrazují cigarety pochutinami.

    Tip! Současně redukovat váhu i přestat kouřit je pro tělo přílišný nápor. Pozor na výměnu cigaret za jídlo v určitých rituálech a situacích. Při zanechání kouření je vhodné snížit svůj energetický příjem zhruba o 850 kJ, rozdělit jej na šest denních dávek a zároveň zvýšit množství vlákniny ve stravě.

    Přechod – menopauza

    Není pravda, že každá žena po přechodu ztloustne. Společně s porodem je pro ženu menopauza obdobím, ve kterém se nejvíce proměňují hladiny hormonů v těle. Za přibýváním kil po menopauze stojí v naprosté většině případů energetická nerovnováha mezi energií přijatou ve stravě a energií vydanou. „Protože klesne produkce ženských hormonů, ženy mají tendenci nabírat kila podobným způsobem, jako muži,“ vysvětluje MUDr. Jedličková. S věkem stoupá také BMI a zvyšuje se zastoupení tukové tkáně v těle. Rizikové období pro nárůst obezity nastává však ještě před přechodem – tedy mezi 30 a 40 lety, kdy obvykle ženy stále navyšují energetický příjem.

    Tip! V menopauze je důležité přecházet především osteoporóze – řídnutí kostí. Této nepříjemné zdravotní komplikaci lze předcházet zvýšeným příjmem vápníku, který je obsažen především v mléčných výrobcích. Není třeba propadat chmurám, i když tělo nabere kila navíc. Základem je přidat na pravidelném pohybu – pomůže chodit pěšky do práce, jít si po práci zaplavat nebo naplánovat výlet s přáteli.

    Po šedesátce

    Samozřejmě i ve vyšším věku lze žít zajímavým a plnohodnotným životem. Fyzická a psychická aktivita dokáže výrazně ovlivnit proces stárnutí a může zmírnit zdravotní problémy. Po šedesátce se tělo proměňuje, ubývá svalové hmoty a ženám řídnou kosti. „Vytrvalostní složka pohybu však zůstává zachována do vysokého věku, a proto se vyplatí pravidelně cvičit i ve stáří,“ připomíná MUDr. Radka Jedličková. Pomocí střídmé stravy je možné zmírnit riziko nadváhy, kterou trpí ve věkové skupině nad 60 let zhruba 70 % žen v ČR. Není dobré radikálně hubnout, vhodné je spíše udržovat tělo v rovnováze, nebezpečný je nadbytek tuků v rizikových partiích, například v oblasti břicha.

    Tip! Pomocí cvičení dochází k uvolnění zvýšeného svalového napětí, celkovému zlepšení pohyblivosti a zlepšení koordinace motorických činností. Kosti je třeba zatěžovat ve vertikální poloze, kdy se překonává zemská přitažlivost, což vede ke zvýšení činnosti kostních buněk. Při zařazení pravidelné chůze je třeba používat obuv s měkkou podrážkou, která tlumí nárazy a šetří klouby.

     

     

     

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
    Sekce: Zdraví, Diety
     Jak žena prochází jednotlivými životními obdobími, její tělo se mění. Výraznou proměnou
    Sekce: Zdraví, Diety
     Těhotenství i porod je velkou změnou nejen pro náš život, ale také pro naše tělo. Po tom, co se
     Každá nastávající maminka stravou v těhotenství zajišťuje výživu nejen pro sebe, ale i pro
    Sekce: Zdraví
    Kouření a obezita jsou dva problémy, které dnes řeší velká část populace. Oba jsou v podstatě
    Nadváha, tloušťka nebo aspoň nevzhledná pneumatika okolo břicha či boků. Lidský tuk je obvykle spojován s
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    Sexuolog Jaroslav Zvěřina: Onanie? Sexuální trénink i samoobsluha
    Sexuolog Jaroslav Zvěřina: Onanie? Sexuální trénink i samoobsluha
    21.10.17 | Láska, Intimita
    Sexuologové dnes mají jasno. Masturbaci vnímají jako neškodnou a v mnoha ohledech
    Nebere mi telefon. Mám se připravit na rozchod?
    Nebere mi telefon. Mám se připravit na rozchod?
    21.10.17 | Láska, Rodinná
       Markéta našla v adresáři mobilu telefonní číslo a stiskla volbu volat.
    Manžel se mnou odmítá mluvit.
    Manžel se mnou odmítá mluvit.
    20.10.17 | Láska, Rodinná
     Vdávala jsem se ve dvaceti letech a bylo to opravdu z čisté lásky. Pohádka

    REKLAMA:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost!
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost! Světlá pleť, výrazná maskara na horních řasách, tenké obočí do
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty   Netradiční až šokující tipy na to, jak být krásnější, si ženy
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá! Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády