• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

    Statistiky uvádějí, že různou formou problematické a
    Pečlivě upravované obočí by mělo být základem
      Injekce s botulotoxinem se stala běžnou součástí
      Většina lidí, kteří začnou posilovat, se

    Chcete být zdraví? Dopřejte si více spánku

    23.10.17 | Část: Zdraví

     Spánek považujeme za samozřejmost. Někdo jej považuje dokonce za zbytečnou ztrátu času. A to je chyba! Spánek je totiž nedílnou součástí obranného mechanismu lidského organismu. Odpočatý jedinec je mnohem méně náchylný k nemocem než člověk, který již trpí chronickým nedostatkem spánku.

    Jak ukazují nejrůznější průzkumy, lidstvo spí stále méně. Výjimku tvoří jen několik přírodních národů, které žijí mimo dosah civilizace, tudíž i mimo moderní vymoženosti jako je elektřina a s tím související umělé osvětlení. Před vynálezem elektřiny spali lidé podstatně déle. Řídili se totiž podle denního světla. Když zapadlo slunce, uléhali naši předci ke spánku a spali až do rozbřesku. My jsme oproti nim zhýčkaní umělým osvětlením, které nám umožňuje si bez námahy prodloužit fází bdění – stačí zmáčknout vypínač.

    Chcete být fit a spokojení? Spěte 6 až 8 hodin denně!
    Nedostatek spánku či méně kvalitní spánek mají však zásadní vliv nejen na náš zdravotní stav, ale i na naši schopnost soustředění. Spánek zlepšuje paměť a pomáhá zmírňovat stres. Dospělý člověk by měl v průměru spát šest až osm hodin. Existují však i lidé, kterým stačí denně naspat pět až šest hodin, přesto se cítí odpočatí, jsou plní elánu a nemají žádné zdravotní komplikace. Přibližně dvě procenta populace spí dokonce méně než pět hodin a stejné množství lidí potřebuje spát více než devět hodin denně.

    Potřeba spánku je vrozená, nelze ji změnit
    Podle délky spánku, která je individuální, se členíme na tzv. krátké a dlouhé spáče. Tuto potřebu máme pravděpodobně vrozenou a po celý život se nemění, svou roli hrají i rodinné predispozice. Důležitý vliv na potřebu spánku má také náš věk. Během života se tato potřeba mění. Zatímco novorozenci spí osmnáct až dvacet hodin denně, dítěti předškolního věku stačí maximálně dvanáct hodin denně. Dospívající by měli spát stejně přibližně jako dospělí alespoň osm hodin denně. Ve středním věku, tedy od třiceti let výše, se pak už s konečnou platností projevuje, zda jsme spíše krátcí, nebo dlouzí spáči. Senioři spí zpravidla méně než lidé mladšího středního věku.

    Novorozenci a senioři mají podobné spánkové návyky
    Během života se mění nejen doba, kterou člověk potřebuje k tomu, aby si dostatečně odpočal, ale také rozložení spánku během dne. Novorozenci a někdy i staří lidé mají tzv. polyfázický spánek, což znamená, že spí během dne v pravidelných intervalech, například každé dvě až tři hodiny. Kojenci pak mají tzv. trifázický spánek, který se skládá ze tří fází: dlouhé noční, krátké dopolední a krátké odpolední. U předškoláků zmizí dopolední spánek a zůstává (v ideálním případě) už jen spánek odpolední, tedy ten poobědový. A jakmile dítě nastoupí do základní školy, je na tom stejně jako dospělí lidé v produktivním věku. Všichni mají tzv. monofázický spánek, což znamená, že spí jeden dlouhý noční spánek. Senioři někdy mají sklon k tzv. invertovanému spánku, což v praxi znamená, že spějí přes den a v noci pak bdí.

    Melatonin řídí naše biologické a hormonální procesy
    Během spánku se vytváří melatonin, tzv. spánkový hormon, který řídí jak biologické, tak hormonální procesy lidského organismu. Nejvíce melatoninu se tvoří přibližně kolem půlnoci. Aby si tělo vytvořilo dostatečné množství spánkového hormonu, je nutné dodržovat alespoň minimální délku spánku. K tvorbě melatoninu musíme spát za tmy. Jeho tvorbu tak může narušit jakékoli světlo – lampička, televize, veřejné osvětlení z ulice, ba dokonce svit měsíce. Trpíme-li dlouhou dobu spánkovým deficitem, může se tvorba melatoninu zcela zastavit, což může mít velmi závažné důsledky pro naše zdraví. Ohroženi jsou také lidé, kteří pracují na směny. Děti by proto neměly spát při rozsvícené lampě.

    Nedostatek spánku snižuje obranyschopnost organismu
    Trpí-li člověk dlouhodobě nedostatkem spánku, začíná tělo vysílat varovné signály. Člověk se najednou cítí vyčerpaný, fyzicky slabý, objevují se například zažívací potíže, zvýšená podrážděnost. To vše může nakonec zapříčinit rozvoj deprese. Spánek totiž není jen lenošení, ale čas, kdy dopřáváme organismu čas na regeneraci po fyzické i psychické stránce. Odpočaté tělo se dokáže mnohem lépe bránit potencionálním infekcím. Má-li člověk dostatek spánku, je spokojený, výkonnější a obecně lépe naladěný než člověk frustrovaný nedostatkem spánku. Objeví-li se u vás nespavost, snažte se co nejrychleji odstranit její příčinu.

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
    Sekce: Zdraví
     Hypnotika vám mohou pomoci k tolik vytouženému spánku. Ale hrozí zde i nebezpečí...
    Sekce: Zdraví
     Z řecké mytologie je zřejmé, že už ve starověku lidé považovali klidný a osvěžující
     Délka a kvalita spánku je po celý lidský život velmi důležitá k udržování zdravé
    Sekce: Zdraví
     Nemůžete usnout, budíte se uprostřed noci a druhý den jste vyčerpaní k smrti? Nejste sami! Podle odborníků se totiž
    Sekce: Zdraví
    Obezita je v našem století závažným tématem, které se přetřásá denně. Ví se, že
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    Muži mají dvakrát víc orgasmů. Ženy je ale pomalu dohánějí
    Muži mají dvakrát víc orgasmů. Ženy je ale pomalu dohánějí
    16.02.19 | Láska, Intimita, Rodinná
    Často se rozdíly mezi pohlavími připomínají v souvislosti se zaměstnáním, neboť
    Pravidelný silný orgasmus je skvělou prevencí vysokého tlaku
    Pravidelný silný orgasmus je skvělou prevencí vysokého tlaku
    16.02.19 | Láska, Intimita
    Pravidelný sex několikrát týdně je výbornou prevencí vysokého krevního tlaku.
    Překvapivý spojenec při snahách o otěhotnění: Ženský orgasmus
    Překvapivý spojenec při snahách o otěhotnění: Ženský orgasmus
    16.02.19 | Láska, Intimita, Rodinná
    Řada odborníků zabývajících se lidskou sexualitou dlouho zastávala názor, že

    Počasí:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!   Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Desatero o žloutence
    Desatero o žloutence
    17.03.17 | Zdraví
       Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
    Bikram jóga
    Bikram jóga
    26.08.17 | Zdraví, Fitness
    Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády