• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

      Sáhneš po laku na nehty tak, aby se ti hodil k
    20.01.19 | Krása
      Na molu, v časopisech či v reklamních kampaních jasně vede
      Když začíná být život hektický – a
      Nadměrně se mastící vlasy nejsou výsadou pouze
      Někdy to zkrátka jinak nejde. Taky chodíte spát s

    Význam antioxidantů pro sportovní nadšence

    06.01.19 | Část: Zdraví, Fitness

     

    Při sportovní zátěži dochází po buněčné stránce k mnoha procesům, které způsobují zánik některých buněk, ale i ke zvýšené spotřebě kyslíku a oxidačnímu stresu, a to nejen ve svalech, ale i v mozku. Tyto orgány mají přitom nejvyšší spotřebu kyslíku potřebnou k vyplavování adrenalinu, uvolňování železa a dalších faktorů, jež mohou za zvýšenou tvorbu volných radikálů. S těmi si nejlépe poradí antioxidanty.

    Volné radikály v určité míře nejsou pro naše tělo škodlivé, dokonce jej mohou chránit před některými bakteriemi. Jakmile ale jejich množství přesáhne určitou hladinu, přispívají k rychlejšímu opotřebování buněk i tkání a začnou je dokonce poškozovat.

    Bez antioxidantů, jež si dokážou s těmito volnými radikály poradit, se lze rychleji dostat do stavu přetrénování a může dojít i ke zranění, jelikož se tím sníží schopnost organismu regenerovat.

    Volné radikály se do našeho organismu dostávají také nepřirozeně

    S kouřem z cigaret nebo z výfuků aut a vůbec se znečištěným ovzduším. Vznikají i jako důsledek nadměrného pití alkoholu, braní drog, užívání některých léků, případně toxických látek. Vyvolává je zároveň nedostatek kyslíku a určité druhy záření.

    Někteří odborníci přirovnávají účinky volných radikálů k účinkům rzi, jiní ke kouři vycházejícímu z přetíženého nebo špatně seřízeného motoru. V každém případě jde o jev, proti kterému je nutné hledat spojence. Antioxidanty jsou spojencem nejpřirozenějším a nejúčinnějším. Dokážou volné radikály neutralizovat.

    Přestože pravidelný pohyb prokazatelně zvyšuje naši obranyschopnost a celkově fyzickou kondici, zároveň se během něj v těle zvyšuje i množství volných radikálů. Při nadměrné zátěži ještě více. Aktivní sportovec totiž při velmi intenzivní fyzické činnosti, např. při závodu nebo intenzivním tréninku, absorbuje volné radikály z vnějšího prostředí v daleko větší míře než například kolemjdoucí chodec.

    Zároveň se například při běhu zvyšuje teplota svalů, která zvyšuje také tvorbu volných radikálů, stejně jako rychlejší metabolismus, kvůli němuž vzniká více metabolického odpadu. Ne náhodou tak při dlouhé intenzivní zátěži přetrvává oxidační stres v buňkách i několik týdnů.

    Zdroje antioxidantů

    Část antioxidantů si náš organismus dokáže vyrobit v játrech, část jich získává z potravy, především z rostlinné stravy, tedy zeleniny a ovoce. Antioxidantů existují stovky - jako ochrana proti nejrůznějším vnějším vlivům.

    Za nejbohatší rostliny a plody jsou v tomto směru považovány ty, které mají více barevného pigmentu či intenzivní chuť. Různé barvy většinou znamenají různé skupiny vitamínů a antioxidantů, vhodné je tedy konzumovat co nejvíce různých barev, jako je sytě zelená, fialová, žlutá, červená, oranžová a tak dále. Patří sem například borůvky, brusinky, rybíz, maliny, ostružiny a lesní ovoce obecně, ale také rakytník či exotické ovoce jako aronie, acai nebo indický angrešt.

    Výborná je ale také tmavě zelená zelenina a řasy, které jsou podle mnohých odborníků z nutričního hlediska velmi zajímavé. Např. sladkovodní řasa Haematococcus pluvialis obsahuje nejsilnější známý antioxidant na světě – astaxanthin.

    „Astaxanthin má nejen dobrý vliv na obnovu buněk v celém organismu, ale také má velmi příznivý vliv na celý trávicí systém," upozorňuje MUDr. Marek Beneš z IKEM.

    „Astaxanthin je tak ideálním nutričním doplňkem pro svalovou sílu a regeneraci,” doplňuje klinický farmaceut Dr. R. Pfleger.

    Mezi další potraviny bohaté na antioxidanty patří koření (oregano, majoránka, skořice, rozmarýn či kurkuma a hřebíček), rostlinné oleje (především panenský olivový olej), celozrnné výrobky, ořechy, luštěniny, houby (hlíva ústřičná, shiitake), kakaové boby (i kakao a tmavá čokoláda), káva, čaj nebo dokonce červené víno.

    Červené víno obsahuje antioxidační látku resveratrol, je však třeba upozornit, že pozitivní účinky se dle odborníků projevují pouze při konzumaci určitého množství. U žen odpovídá 2 dl vína denně, u mužů se jedná o 2 až 4 dl.

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
    Sekce: Zdraví
    Haematococcus pluvialis je jednobuněčná sladkovodní řasa, která je nejlepším přírodním producentem
    Pokožka každého z nás přirozeně stárne. Soudržnost buněk se zhoršuje, zpomaluje se syntéza kolagenu,
     Víte, že i strava může ochránit pokožku před slunečním zářením? Samozřejmě krémy
     Když se mluví o stárnutí buněk, často slyšíme výrazy jako „volné radikály“
     Když ruční výrobce čokolády Prestat z Británie vytvořil novou pochoutku Choxi+ doslova přesycenou zdraví
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    Mýty o ženském orgasmu
    Mýty o ženském orgasmu
    20.01.19 | Láska, Intimita, Rodinná
      Ženský orgasmus zůstával dlouho spíše záhadou. Na rozdíl od mužského je
    Vysoké muže si ženy vybírají kvůli
    Vysoké muže si ženy vybírají kvůli "lepším" genům
    20.01.19 | Láska, Intimita, Rodinná
      Ukazují to výsledky polských vědců Buguslawa Pawlowského a Gryzyny Jasienské,
    Pánové, otestuje si svou erekci
    Pánové, otestuje si svou erekci
    19.01.19 | Láska, Intimita, Rodinná
      Erekci většina mužů spojuje se svou mužnou silou a hrdostí, pokud se v této oblasti vyskytne

    Počasí:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!   Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Desatero o žloutence
    Desatero o žloutence
    17.03.17 | Zdraví
       Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
    Bikram jóga
    Bikram jóga
    26.08.17 | Zdraví, Fitness
    Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády