• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

    19.09.18 | Krása
    Kdo má zelené oči, chce modré, kdo má modré,
    Trápí vás pomerančová kůže, která se bez
    Pro zářivý úsměv jsme schopni čehokoli. Donedávna
    V horkých dnech se většina z nás místo
    Plíživě a nepříjemně deštivě se hlásí

    Největší mýty o pitném režimu

    20.07.18 | Část: Zdraví, Zdravé stravování

    Vypít dva litry tekutin, pít jen čistou vodu a nepít žádné limonády? Také žiješ v domnění, že tohle je správně? Možná budeš překvapená. Vyvrátili jsme několik mýtů o pitném režimu. Nevěříš některým z nich?

    Tušíš, co s tebou udělá ranní sklenice vody na lačný žaludek? Kolik bys měla vypít tekutin denně a kdy už obyčejná voda tělu nestačí? Důležitost pitného režimu pro lidský organismus je zřejmá, pojďme však vyvrátit některé polopravdy, které o něm kolují.
    Mýtus č. 1: Je nutné vypít alespoň 2 l tekutin denně

    Není to tak úplně pravda, protože doporučené množství tekutin je závislé na věku a hmotnosti, ročním období a především na fyzické aktivitě člověka.

    „Doplnit byste měli minimálně tolik tekutin, kolik jich během dne ztratíte v moči, dýcháním a pocením. Například tělo sportovce si v parnu žádá i 5 litrů vody denně, naopak člověk se sedavým způsobem života nemusí za příhodných podmínek potřebovat ani 2 litry. Zlaté pravidlo, kterým by se měl řídit každý dospělý v kterýkoli čas, zní minimálně 30 ml vody na 1 kg váhy denně,“ uvádí hlavní trenérka fitness Markéta Brožová.

    Odborné zdroje uvádějí přesná čísla pro dospělé muže 2600 ml tekutin za den, pro ženy 2100 ml za den, pokud jsou těhotné nebo kojí, ještě o 0,5 litru navrch. Takto přesné údaje jsou však podle výživové specialistky Bartolomějové hodně orientační a individuálně se na základě faktorů uvedených výše velmi liší.

    „Důležitou indicií jsou rozdíly ve stravování. Zatímco ovoce a zeleninu tvoří až z 90 procent voda, trvanlivé, koncentrované a sušené potraviny své přirozené množství vody ztratily. Pokud se tedy stravujete zdravě, získáte dost vody i z jídla a nemusíte se prolévat dvěma litry dalších tekutin, naopak se špatnými stravovacími návyky se nároky na dostatečný pitný režim zvyšují,“ vysvětluje Monika Bartolomějová.
    Mýtus č. 2: Děti potřebují méně tekutin než dospělí

    Nebezpečný omyl! Děti ztrácí přirozeným způsobem víc vody než dospělí, proto by ji měly i víc přijmout. Školní děti mohou v poměru ke své hmotnosti klidně vypít až o polovinu víc vody, než je běžná dávka pro dospělého.

    „Dehydratací jsou nejvíce ohroženy děti a senioři, kteří nepociťují tolik žízeň a na pitný režim zapomínají. Suchý vzduch ve školách zapříčiňuje, že tělo ztrácí větší množství vody samotným dýcháním a může se také silněji potit. Možnost kdykoli doplnit tekutiny, i během vyučování, by měla být samozřejmostí,“ míní Monika Bartolomějová.
    Mýtus č. 3: Jedinou správnou tekutinou je voda

    Voda je skutečně nejvhodnější volbou. Ne však ultimátním řešením. Měla by zaujmout většinové postavení ve tvém denním pitném režimu, ale pro obohacení a chuť můžeš v menší míře sáhnout také po ovocných a bylinných čajích nebo ovocných šťávách bez přidaného cukru.

    „Pokud přijmete 2 litry tekutin denně, alespoň polovina by měla patřit obyčejné čisté vodě. Zbytek lze rozdělit v poměru 0, 5 litru lehkých minerálních vod, 0, 3 litru slabého čaje (nikoliv černého) a 0, 2 litru kvalitní čerstvé zeleninové šťávy. Pozor, minerální vody si nepleťme s obyčejnou vodou, nemělo by se to s nimi přehánět, půllitr považujme za denní maximum,“ vypočetla Monika Bartolomějová.
    Mýtus č. 4: Zapíjet jídlo je nezdravé

    Naopak, je to voda, která nám v trávení pomáhá. Podle odborníků je voda žádoucím doplňkem ke každému jídlu, pokud si dáš vhodný drink chvíli před jídlem (například ovocnou či zeleninovou šťávu ředěnou vodou v poměru 1:1), uspokojíš pocit hladu a sníš menší porci.
    Mýtus č 5: Limonády do pitného režimu nepatří

    Do pitného režimu se počítají všechny tekutiny. Otázkou však zůstává, jaké další látky s negativním účinkem na lidský organismus obsahují. Mnohé z nich zbytečně přetěžují organismus.

    „Všem typům nápojů s umělými sladidly a fruktózou se raději vyhněte. Stejně tak doslazovaným ovocným džusům, které poznáte už podle podezřele nízké ceny, ale pozor, najdete je i mezi dražšími. Jedinou výjimku tvoří nápoje slazené přírodním sladidlem stévií. Pokud holdujete bublinkám, není to vyloženě špatně, ale pamatujte, že čím víc je nápoj sycený, tím více zatěžujete vaše tělo,“ upozorňuje Monika Bartolomějová.

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
    Kolik vypít denně vody, abys měla dostatečný pitný režim, co pít, nebo co by tě mělo varovat, že
     Pokud se chcete dopracovat ke krásné pleti, měla byste dodržovat pár pravidel.
    Sekce: Zdraví
     "Voda je jednou z hnacích sil stroje zvaného lidské tělo, neboť její dostatečný příjem
    Sekce: Zdraví
     Pravidelná a racionální strava představuje základ štíhlé linie. Vedle dodržování
     U pitného režimu je důležitá především pravidelnost. Od rána do večera bychom měli vypít
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    Místo ranní kávy si dopřejte sex.
    Místo ranní kávy si dopřejte sex.
    19.09.18 | Láska, Intimita, Rodinná
    Ne večer, nýbrž ráno představuje tu nejlepší chvíli na propuknutí citového
    0 nenápadných znaků, že vás přítelkyně podvádí!
    0 nenápadných znaků, že vás přítelkyně podvádí!
    19.09.18 | Láska, Rodinná
    Jak poznáte, že vás přítelkyně podvádí?
    Tyhle věci rozhodně nepodceňujte!
    Tyhle věci rozhodně nepodceňujte!
    19.09.18 | Láska, Rodinná
    Jestli vydržíte se svým novým přítelem až na věky, se na začátku nikdy nedozvíte. Tyhle

    REKLAMA:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá! Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost!
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost! Světlá pleť, výrazná maskara na horních řasách, tenké obočí do
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty   Netradiční až šokující tipy na to, jak být krásnější, si ženy
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády