• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

    15.10.18 | Krása, Kosmetika
    Každá žena, která alespoň trochu dbá o svou vizáž,
    Mít vlasy lesklé a hebké je cíl, kterého
    12.10.18 | Krása, Kosmetika
    Odpoledne u profesionální kosmetičky může být fajn,
    10.10.18 | Krása, Kosmetika
    Také milujete všechny ty stojany v drogeriích, na
    Vědci z Manchesteru tvrdí, že první výzkumy účinků

    Potraviny, které se tváří jako zdravé. Ale nejsou!

    03.02.17 | Část: Zdraví, Zdravé stravování

    Potraviny, které se tváří jako zdravé. Ale nejsou!

     Snídáte müsli, nejíte pečivo a nakupujete biopotraviny. Tak to váš jídelníček musí být ukázkově zdravý! A nebo ne? Budete se divit, ale některé zdánlivě zdravé potraviny mohou totiž přímo klamat tělem.

    Naučit se stravovat vyváženě a zdravě není nic zas až tak náročného. Každopádně stejně jako ve všem, i v tomto případě na vás bude čekat pár malých nástrah.

    Pozor si musíte dát především při výběru potravin. Ne všechny z těch, co jsou běžně považovány za zdravé, skutečně zdravé jsou. S výživovými odbornicemi Hanou Málkovou ze společnosti STOB a Pavlou Tomáškovou, specialistkou se soukromou praxí, jsme vybrali pět potravin, které vás matou nejčastěji.

    Jaké to jsou?

    1. Ochucené kefíry a jogurtové nápoje

    „Kefíry, zákysy a jogurtové nápoje jsou zdrojem mnoha cenných látek, zejména plnohodnotných bílkovin, vápníku a probiotických kultur. Ochucené varianty těchto nápojů jsou však kromě toho také velmi bohatým zdrojem cukru. Například v jednom balení ochuceného kefíru je obsaženo až 50 g cukru, což je více než polovina maximálního doporučeného denního příjmu,“ upozorňuje Hana Málková.

    Raději tedy vybírejte neochucené varianty těchto produktů. „Komu neochucené nápoje nechutnají, může do nich přidat čerstvé ovoce nebo je případně i trochu přisladit. Množství cukru bude i tak určitě nižší než v kupovaných ochucených nápojích,“ dodává Hana Málková.

    2. Müsli

    Když se řekne „zdravá snídaně“, drtivá většina lidí si představí právě müsli s mlékem či jogurtem. Často však müsli, které si běžně dáváte k snídani, nemá se zdravou výživou nic společného.

    „Záleží na tom, jaké vyberete. Některé dětské cereálie nebo zapékané müsli jsou velmi bohatým zdrojem cukru, někdy i nevhodného tuku, a obsah vlákniny a dalších příznivých látek je minimální,“ říká Hana Málková.

    Z výživového hlediska bývají nejvýhodnější takzvané sypané müsli, které obvykle obsahují nezpracované vločky, semínka, sušené ovoce a někdy i ořechy.

    Mimochodem, víte, jaká semínka a ořechy jsou nejzdravější?

    3. Dětská šunka

    Kupujete dětskou šunku s představou, že musí být určitě zdravější než její klasická verze?

    „Na dětskou šunku nejsou kladeny žádné legislativní požadavky a je jen marketingovým tahem výrobců. Někteří výrobci tvrdí, že je v jejich dětské šunce méně soli. Ale snížením jejího obsahu je šunka na povrchu ,mokrá‘ a toto prostředí je živnou půdou pro patogenní mikroorganismy. Často si lidé také myslí, že je v dětské šunce méně dusitanů, což není pravda. Dětská šunka obsahuje stejné množství dusitanů jako šunka normální,“ uvádí Pavla Tomášková.

    Pokud vybíráte šunku, nejvhodnější variantou jsou šunky výběrové, které nesmí obsahovat barviva a škroby. Zároveň je u nich důležité pohlídat co nejnižší obsah tuku, maximálně 5 procent, a naopak co nejvyšší podíl masa. Ten by měl být vyšší než 90 procent.

    4. Pufované chlebíčky

    Někdy se jim říká „polystyren“ a pro spoustu lidí představují neodmyslitelnou součást zdravého odlehčeného jídelníčku.

    „Jedinou výhodou těchto chlebů je ale jen to, že jsou plné vzduchu, jsou tedy velmi lehké a člověk jich může sníst na množství kusů více než klasického pečiva. Co se ale týká nutričních hodnot, žádné výhody tu nejsou. Obsah vlákniny většinou není o mnoho vyšší než u klasického pečiva, a nevýhodou je především jejich vysoký glykemický index. Brzy po nich tedy budete mít opět hlad,“ říká Hana Málková.

    Lepší je proto volit kvalitní celozrnné pečivo, ač ho třeba na množství nemůžete sníst tolik. Obsahuje totiž mnohem víc vlákniny, tudíž má i výrazně nižší glykemický index.

    5. Sójové nápoje

    Řada lidí kupuje sójové nápoje jakožto zdravější alternativu mléka. To však má význam jen pro ty, kteří ze zdravotních důvodů mléko živočišného původu konzumovat nemohou.

    „Mléko je cenným zdrojem vápníku, plnohodnotných bílkovin a dalších příznivých látek, které v sójových nápojích v takovém množství nenajdete. V některých méně kvalitních nápojích je navíc sója z velké části nahrazena ztuženým tukem, který může být bohatý na trans mastné kyseliny,“ uvádí Hana Málková.

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
    Sekce: Zdraví, Diety
     Existuje spousta mýtů, které kazí vaše hubnutí. Vybrali jsme sedm, o kterých možná
      Aneb porazí párek s hořčicí cereálie?
     Anglické slovo snídaně („breakfast“) znamená přerušení nočního půstu neboli
    Nadváha, tloušťka nebo aspoň nevzhledná pneumatika okolo břicha či boků. Lidský tuk je obvykle spojován s
    Když se bavíme o dobře vyváženou stravu, máme na mysli, že jídlo subjekt musí obdržet všechny
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    6 nejčastějších mužských lží o sexu!
    6 nejčastějších mužských lží o sexu!
    15.10.18 | Láska, Intimita
    Jak jde o milování, přikreslují skutečnost občas všichni. Muži i ženy. Někdy
    Který rok manželství je kritický na nevěry?
    Který rok manželství je kritický na nevěry?
    15.10.18 | Láska, Intimita, Rodinná
    Kdy někdo z manželského páru podlehne svodům, a s největší
    Co vám zlepší sex ve vyšším věku?
    Co vám zlepší sex ve vyšším věku?
    15.10.18 | Láska, Intimita, Rodinná
    Že milování a přibývající léta nejdou dohromady?

    Počasí:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá! Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost!
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost! Světlá pleť, výrazná maskara na horních řasách, tenké obočí do
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty   Netradiční až šokující tipy na to, jak být krásnější, si ženy
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády