• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

    Která žena nechce mít upravené a atraktivní nehty?
    21.09.18 | Krása
     Začněte správně pečovat o své tělo a ono se vám
    Sport, cvičení, masáže - vůbec nic Katke nepomáhalo.
    19.09.18 | Krása
    Kdo má zelené oči, chce modré, kdo má modré,
    Trápí vás pomerančová kůže, která se bez

    Bylinky, které fungují proti zánětu

    12.09.18 | Část: Zdraví, Zdravé stravování, Diety

    Jestliže trpíte různými záněty, můžete svůj boj s nimi podpořit i bylinami a potravinami, které působí protizánětlivě. O některých z nich se dokonce čas od času dozvídáme, že dokážou zánětlivá ložiska v těle zcela odstranit. Každopádně lze ale říci, že jejich pravidelné užívání může posílit organismus tak, aby si konečně mohl začít vytvářet dostatečnou obranu sám.

    Výzkumy potvrzují, že právě záněty v těle jsou podhoubím pro většinu závažných nemocí.

    „Zánět se týká prakticky všech zdravotních potíží – nemocí srdce, cukrovky, obezity, migrény, artrózy, rakoviny, astmatu, alergií, ekzémů, deprese, demence. Je spojený se stárnutím a také s autoimunitními onemocněními,“ popisuje lékař David Frej ve své knize Strava proti zánětu.

    Záněty podporuje a spouští i dlouhodobá strava bez vitamínů, minerálů a antioxidantů, která zároveň i snižuje imunitu.

    Bylinkářka Jarmila Podhorná doporučuje na záněty a obzvláště v případě zánětlivého střeva bylinky řimbabu, dangšen, rakytník, anděliku nebo speciální směsi bylin, např. černý rybíz s betaglukanem a další.

    V hlavní roli pitný režim

    Důležitou součástí prevence a boje proti chronickým zánětům je pitný režim a celková hydratace organismu. Doporučuje se vyloučit ledové nápoje, které v podstatě způsobují šok organismu a zpomalují metabolismus.

    Jestliže máte špatné trávení, které kromě jiného brzdí hubnutí, potom tělu prospěje, když přibližně půl hodiny před jídlem vypijete zázvorový čaj, vhodná je kombinace čerstvého a sušeného zázvoru. Nápoj se pije vlažný.

    Během jídla hodně pomůže, když budete pít po doušcích teplou vodu s citrónem pro zvlhčení polykaného sousta, ale v množství maximálně do dvou deci.

    Pozor! Snažte se nepřijímat tekutiny tři čtvrtě hodiny po jídle, protože byste zředili trávicí enzymy.

    Mezi tekutiny, které jsou v souladu s protizánětlivou stravou, patří filtrovaná voda, zelený čaj, bylinné čaje.

    Snižte na minimum příjem kofeinu a úplně vynechávejte slazené nápoje. Nevhodné je také pití mléka, které raději nahrazujte rostlinným.

    Výborné pro dodržování pitného režimu jsou čerstvé zeleninové šťávy.

    Když chcete tělu prospět, pijte po ránu nalačno medovou vodu. Čtvrt litru převařené vlažné vody smíchejte s kávovou lžičkou medu a šťávou z půlky citrónu, chcete-li to ještě vylepšit, přidejte špetku mletého zázvoru. Udělejte si z pití tohoto nápoje rituál, který pomůže zažívání a zdravé činnosti organismu a sníží chuť na sladké.

    Oleje nenechávejte náhodě

    Zařazení protizánětlivých olejů (tuků) do stravování je zásadní doporučení na ochranu proti chronickým zánětům. Vybírejte např. avokádový, kokosový, nerafinovaný řepkový, ořechový, panenský olivový, lněný, konopný, dýňový, světlicový apod. Používat také můžete přepuštěné máslo ghí a rybí tuk.

    Ale pozor! Všechny tuky a oleje, které jsou zahřívány dlouhou dobu nebo za vysokých teplot, oxidují a při rozkladu uvolňují škodliviny. Proto je vhodné omezit smažení, fritování, restování a grilování, protože se při něm vytvářejí glykotoxiny, jejichž vysoká koncentrace v tkáních a krvi je spouštěčem zánětů a podílí se na řadě civilizačních nemocí.

    Omezování těchto látek v těle přispívá hojení, regeneraci, podporuje činnost cév a ledvin, prostě tělu celkově prospívá.

    Jak snížit glykotoxiny v těle (AGEs)

    • Omezit smažení, fritování za vysokých teplot.
    • Snižovat teplotu při přípravě masa – dušením, vařit na páře.
    • Maso nakládat, zrychlí se jeho příprava. 
    • Vyloučit polotovary a fastfood – polotovary se konzervují za vysokých teplot.
    • Jezte syrovou zeleninu a ovoce, má nejvíc antioxidantů.
    • K vařenému jídlu jezte vždy misku čerstvého salátu.

    Listová zelenina

    Aby měla listová zelenina účinek na váš organismus, potřebovali byste na denní dávku asi tři velké hrsti zelených lístků. Vhodné jsou rukola, polníček, pekingské zelí, římský salát, čekanka, mangold, špenát, hlávkový salát, ale také volně rostoucí bylinky, jako jsou jitrocel, pampeliška, pažitka, medvědí česnek.

    Právě pampelišku byste si měli na jaře dopřát opravdu hojně. Pročistí celé tělo a její listy jsou lehce dostupné – příroda tak sama upozorňuje na prospěšnost některých rostlin.

    Kurkuma

    Koření obsahuje žluté barvivo kurkumin – silně protizánětlivou přírodní látku, která vykazuje pozitivní vliv na řadu nemocí. Výzkumy ukázaly, že při akutních zánětech je kurkuma účinnější než aplikace kortikosteroidů. Při užívání ovšem musíme dávat pozor na předávkování, protože by mohlo dojít k žaludečním potížím – denní dávka závisí na váze a kondici konkrétního člověka, ale neměla by překročit 2–3 g.

    Obdobně působí i další koření – skořice, ze které si jednou týdně můžete připravit čaj nebo si ji pravidelně přidávat do kávy.

    Omega-3 a omega-6

    Potraviny bohaté na tyto nenasycené mastné kyseliny jsou pro organismus pravým dobrodiním. Avokádo, lněné semínko, lněný olej, tučné ryby (losos, sardinky, makrely, ančovičky a mnohé další) je poskytují v hojné míře. Tyto kyseliny si tělo samo nedokáže vyrobit, musí je přijímat stravou.

    Tip na zdravou pomazánku – smícháme 120 g tučného tvarohu se čtyřmi polévkovými lžícemi lněného oleje, 30 lněného semínka, které rozemeleme těsně před konzumací, přidáme česnek a petrželovou nať.

    Pomazánku nabitou omega-3 a 6 nenasycenými mastnými kyselinami rozhodně nemažeme na bílé pečivo, ale pojídáme na plátku kedlubny, celeru nebo mrkve.

    Šrucha zelená – plevel, který dokáže divy

    Portulák, jak se rostlina také nazývá, můžete pěstovat ze semínek doma v květináči, dorůstá asi čtyřiceti centimetrů a přežije i sucho, tedy i výpadek běžné péče. Má mírně nakyslou chuť a v kuchyni se používají stonky, listy i poupata. Skvělá je jak čerstvá (salát, smoothie), tak i tepelně upravená (polévky, špenát).

    Poskytuje více výživných látek než listová zelenina, působí jako silný antioxidant (zabraňuje poškozování tkání). Jestli si šruchu sami pěstujete, její chuť se během dne mění – lahodnější je sbíraná za plného slunce než časně ráno. Šrucha je bohatým zdrojem vitamínů a antioxidantů.

    Obsahuje vysoký podíl omega-3 mastných kyselin, které tělo potřebuje, aby dokázalo bojovat se zánětem.

    Co ještě snižuje riziko zánětu

    • dostatek spánku
    • pravidelná fyzická aktivita
    • dostatek tekutin

    Některé projevy chronického zánětu

    • únava, špatné spaní, úbytek energie
    • zadržování vody v těle
    • kožní ekzém
    • astma
    • vysoký krevní tlak

    Antioxidant quercetin

    Flavonoidy obsažené v ovoci a zelenině oplývají řadou pozitivních účinků na zdraví. Jeden z nich je pro boj proti zánětům obzvlášť důležitý – a to quercetin, silný antioxidant.

    Najdeme ho především v citrusových plodech, jablcích, cibuli, petrželi, šalvěji, červeném vínu, v olivovém oleji, hroznech, tmavých třešních, borůvkách a ostružinách.

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
    Asi není nikdo, kdo by z rakoviny neměl strach. Chcete ke své ochraně využít všechny možné a dostupné
    Všichni vědí, že zdraví závisí i na tom, co jíme a pijeme. Šťávy ze syrové
    Milujeme smažená jídla. Štědrovečerní obalovaný řízek nebo kapr jsou pouze jedním
    Sekce: Zdraví
    Je tu podzim a vy máte už zase rýmu, pokašláváte a zdá se, že chytnete každou virózu.
    Sekce: Zdraví
     Zdravá strava potřebuje nejen jíst ovoce, zeleninu, netučné jogurty a podobné zpříjemňovače. Neméně
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    7 důvodů, proč je ranní sex nejlepším sexem vůbec!
    7 důvodů, proč je ranní sex nejlepším sexem vůbec!
    24.09.18 | Láska, Intimita, Rodinná
    Zkušenosti lidí říkají, že ranní sex je nejlepší. Ten, kdo začne den sexem, je
    4 důvody, proč byste měli mít každý den ranní sex.
    4 důvody, proč byste měli mít každý den ranní sex.
    24.09.18 | Láska, Intimita
    Takový experiment by se líbil asi úplně každému.
    Vědci zjistili, co tají ženy před muži
    Vědci zjistili, co tají ženy před muži
    24.09.18 | Láska, Intimita, Rodinná
    Britští sociologové zjistili, že každá žena má minimálně tři tajemství před

    REKLAMA:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá! Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost!
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost! Světlá pleť, výrazná maskara na horních řasách, tenké obočí do
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty   Netradiční až šokující tipy na to, jak být krásnější, si ženy
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády