• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

    Trpké rysy, buldočí tváře… ať jim
    Tak banální věc jako holení nohou, říkáte
    Mnohé ženy jsou s velikostí svých prsou zcela nespokojeny.
    20.11.18 | Krása, Kosmetika
    Make-up je oblíbenou součástí pleti mnoha žen.
    Cvičíte, snažíte se držet různé diety a pořád

    Trápí vás častá bolest hlavy?

    05.11.18 | Část: Zdraví, Zdravé stravování

    Lidský organismus potřebuje pro své fungování širokou škálu vitaminů, minerálních látek a dalších živin, prostřednictvím kterých je zajišťován bezproblémový chod veškerých tělních procesů. Tyto látky tak mimo jiné příznivě ovlivňují činnost vnitřních orgánů a mají vliv na celkové zdraví jedince. V momentě, kdy je však tělo dlouhodobě vystaveno nedostatku některého prvku, může docházet ke značným zdravotním komplikacím a vážným onemocněním.

    Jedním takovým prvkem, jehož nedostatek přímo ovlivňuje chod lidského organismu, je železo. Tato minerální látka se v lidském těle vyskytuje jako součást krevního barviva hemoglobinu, prostřednictvím kterého zajišťuje transport kyslíku do jednotlivých buněk organismu. Tato funkce je zcela nenahraditelná, a pokud dochází nepřiměřenou stravou k nedostatku příjmu železa, trpí jedinec tzv. anémií neboli chudokrevností.

    Zůstane-li anémie neléčená, dochází k oslabení celého organismu a ztrátě přirozené imunity. U dětí navíc představuje nedostatek železa nebezpečí v podobě negativního vývoje inteligenčních schopností, kdy vzniklé důsledky již nelze v dospělém věku nijak korigovat.

    Příznaky nedostatku železa
    Kromě hemoglobinu je možné železo nalézt také ve svalovém barvivu, proto mezi základní příznaky nedostatku železa spadá:

    - nadměrná únava - snížená pozornost
    - závratě - špatnou schopností soustředit se
    - celková tělesná slabost - bledá a mdlá pokožka
    - silné bolesti hlavy - lámavé nehty
    - syndrom neklidných nohou - špatná kvalita až vypadávání vlasů
    - silné bušení srdce - silná a bolestivá menstruace


    Kde železo získat?
    Nejsnáze dostupný zdroj železa představují potraviny bohaté na minerální látky. Pro zajištění optimálního množství se doporučuje konzumovat tmavé bobulové ovoce, jako jsou borůvky a černý rybíz, dále sušené, nesířené meruňky, fíky nebo švestky, ze zeleniny pak červená řepa, špenát a další zelené listy.

    V jídelníčku by však neměly chybět ani luštěniny, semínka, ořechy nebo maso, zejména hovězí a telecí. Vzhledem k různým stravovacím preferencím je však mnohdy příjem železa z běžné stravy nedostačující a je nutné jeho doplnění prostřednictvím potravinových doplňků.
    Obecně platí, že dospělý jedinec by měl za den přijmout alespoň 18 mg železa, přičemž se nedoporučuje tuto dávku vědomě překračovat. Zvýšená konzumace by totiž mohla podnítit vznik cukrovky nebo infarktu, či způsobit poškození vnitřních orgánů. Aby však mohlo být železo kompletně zpracováno, je důležité konzumovat takové potraviny, které neobsahují látky zhoršující jeho vstřebávání, jako jsou fosfoproteiny, fytáty, ale také káva, čaj nebo některé léky.

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
    Při příjmu potravin dochází k poměrně složitému procesu jejich zpracování. Pokud jídla nevhodně
    Chceš shodit ještě do vánočního večírku nějaké to kilo navíc? Cítíš se
    Sekce: Zdraví
     "Voda je jednou z hnacích sil stroje zvaného lidské tělo, neboť její dostatečný příjem
     Těhotenství klade velký důraz na správnou výživu maminky, ale i na vývoj nenarozeného miminka. Jak je
     V těhotenství potřebuje naše tělo víc vitamínů. Na trhu je jich celá řada - víte ale, jak vybrat ty
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    Spala jsem s kolegou, co teď?
    Spala jsem s kolegou, co teď?
    21.11.18 | Láska, Intimita
    Říká se, že co je v domě, není pro mě. Ale ne všichni to nejen na pracovišti respektujeme. Co
    Jeden chce více sexu než ten druhý.
    Jeden chce více sexu než ten druhý.
    21.11.18 | Láska, Intimita, Rodinná
    Aktivnější z partnerů se cítí frustrovaný, pochybuje o sobě a bojí se, že není
    Za tyto problémy v posteli se nemusíte stydět.
    Za tyto problémy v posteli se nemusíte stydět.
    21.11.18 | Láska, Intimita
    Britská spisovatelka a novinářka Tracey Cox sepsala seznam problémů v posteli, které vás

    Počasí:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá! Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost!
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost! Světlá pleť, výrazná maskara na horních řasách, tenké obočí do
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty   Netradiční až šokující tipy na to, jak být krásnější, si ženy
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády