• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

    Statistiky uvádějí, že různou formou problematické a
    Pečlivě upravované obočí by mělo být základem
      Injekce s botulotoxinem se stala běžnou součástí
      Většina lidí, kteří začnou posilovat, se

    Návod na dietní jídelníček

    21.04.16 | Část: Zdraví, Diety

    Návod na dietní jídelníček

     Co je zdravé stravování? Pro jednoho je to pouze bílé maso, celozrnné pečivo a spousta zeleniny, druhý si pod zdravým stravováním nedokáže představit nic jiného než striktní dodržování přísné vegetariánské stravy. Jak to tedy je?

    Kolikrát denně jíst?
    Na tuto otázku není jednoznačná odpověď. Jsou lidé, kterým stačí jíst třikrát denně, a jsou spokojeni. Naopak druhá (a daleko početnější) skupina z nás by při této frekvenci měla asi hlad. Jak to tedy je? Obecně se doporučuje pravidelný příjem menšího množství potravy (100 až 250 gramů dle konkrétního pokrmu), a to 3 až 6x denně. Jídelníček by tedy měl vždy obsahovat snídani (na kterou mnoho z nás velmi často zapomíná), svačinu, oběd, svačinu, večeři a eventuálně druhou večeři (ta není nutná).


    Příjem potravy často a po malých dávkách je výhodnější při redukci hmotnosti, neboť lidské tělo při pravidelném a častém příjmu není nuceno výrazněji snižovat tzv. bazální metabolizmus, jak se tomu děje například při držení hladovky nebo při jedení jedenkrát denně. Laicky řečeno, naše tělo si při pravidelném příjmu potravy může dovolit energií více plýtvat. Naopak, když budeme jíst méně často a větší porce, efekt hubnutí nebude takový, protože v mezidobí mezi příjmem potravy se tělo, a zejména metabolismus, vždy nastaví do „šetřícího režimu“.

    Jíst když mám hlad nebo podle hodin?
    Častou otázkou je, zda jíst, až když máme hlad, nebo zda jíst dle hodin. Hlad je velmi zavádějící a hlavně svádějící veličina. Mnoho lidí ráno a dopoledne hlad nemá, zato odpoledne by snědli vše, co vidí ve výlohách cukráren nebo pekáren. Hlad nás tedy vede k tomu, že se máme tendenci přejídat. Proto se doporučuje jíst spíše dle hodin, než podle hladu.

    Jíst rychle nebo pomalu?
    Další otázkou je, zda je rozdíl v tom, když jíme rychle nebo pomalu. Rozdíl v tom je. Když jíme rychle, většinou sníme větší množství potravy, než když jíme pomaleji a každé sousto pořádně rozkoušeme. Při pomalém příjímání potravy dochází k rychlejšímu pocitu zasycení. V žaludku se totiž tvoří hormon ghrelin (hormon hladu). Jestliže se jí pomalu, tak již během jídla dochází ke snížené produkci tohoto hormonu a následně se dostaví pocit sytosti. Pokud něco rychle zhltneme, tak se tento pocit během jídla neobjeví, protože to náš žaludek jednoduše nestihne.

    Vychutnávání jídla, kultura stolování

    I při držení diety by jídlo mělo být potěšením a ne něčím „za trest“. I dietně upravené pokrmy mohou být velmi chutné. Je důležité nenechat se odradit jedním nepodařeným obědem od dalšího experimentování se zdravou kuchyní. Abychom si jídlo mohli vychutnat, měli bychom si na něj nechat dostatek času. To znamená nejíst ve spěchu nebo za chůze. Každé jídlo by se mělo konzumovat vsedě a pomalu rozžvýkávat. Hltání nevede k tomu správnému vychutnání jídla. Naopak, po zhltaném jídle nám může být jen a jen těžko od žaludku.

    Skladba jídelníčku

    Jídelníček by měl být za každých okolností pestrý. Co to znamená? Měl by zahrnovat dostatek ovoce, zeleniny, mléčných a pekárenských výrobků. Ideální je jíst 5 až 6x denně menší porce. Nesmíte zapomínat na snídani. Ta by měla obsahovat jak cereálie, tak bílkoviny a ovoce (například bílý jogurt s müsli a ovocem). Následovat by měla svačina – při držení diety například ovoce nebo zelenina, jinak může být její součástí například celozrnné pečivo se sýrem nebo kuřecí šunkou a opět by měla být přítomna zelenina. Jako další na řadu přichází oběd. Zde bychom se měli za každých okolností vyhýbat smaženému jídlu (řízky, hranolky apod.). Součástí oběda by také měla být zelenina nebo ovoce. Odpoledne je vhodná svačina (ovoce, zelenina, jogurt apod.). K večeru neodmyslitelně patří večeře. Ta může být studená i teplá. Na noc bychom se měli vyvarovat těžkých jídel. Ideální večeří je například grilovaná ryba se zeleninovým salátem.

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
     Se změnou životního stylu v posledních desetiletích přestal být problémem dostatečný přísun
     Znáte to – ráno musíte všechno zvládnout rychle a na snídani nezbývá vůbec
      Bez potravy člověk vydrží i několik týdnů, ovšem hlad bude cítit už po pár hodinách. Proč vlastně
    Sekce: Zdraví, Diety
    Máte rádi mléčné výrobky a nedělá vám potíže sníst jich větší
    Zdravě jíst, přiměřeně se hýbat a žít v duševní pohodě je návodem na dlouhý, spokojený život.
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    Muži mají dvakrát víc orgasmů. Ženy je ale pomalu dohánějí
    Muži mají dvakrát víc orgasmů. Ženy je ale pomalu dohánějí
    16.02.19 | Láska, Intimita, Rodinná
    Často se rozdíly mezi pohlavími připomínají v souvislosti se zaměstnáním, neboť
    Pravidelný silný orgasmus je skvělou prevencí vysokého tlaku
    Pravidelný silný orgasmus je skvělou prevencí vysokého tlaku
    16.02.19 | Láska, Intimita
    Pravidelný sex několikrát týdně je výbornou prevencí vysokého krevního tlaku.
    Překvapivý spojenec při snahách o otěhotnění: Ženský orgasmus
    Překvapivý spojenec při snahách o otěhotnění: Ženský orgasmus
    16.02.19 | Láska, Intimita, Rodinná
    Řada odborníků zabývajících se lidskou sexualitou dlouho zastávala názor, že

    Počasí:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!   Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Desatero o žloutence
    Desatero o žloutence
    17.03.17 | Zdraví
       Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
    Bikram jóga
    Bikram jóga
    26.08.17 | Zdraví, Fitness
    Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády