• dle шаблоны бесплатно
  • ,
  • Игры для Андройд
  • KRÁSA:

    Není žádným tajemstvím, že cvičit bychom prostě
    23.05.17 | Krása
     Máš zničené vlasy? Vysušenou pokožku?
    23.05.17 | Krása
     Všichni ho vychvalují až do nebe. Na internetu snad
     Párkrát jsem se tak zamyslela a říkala si, jak by

    Pravda o pitném režimu

    15.05.17 | Část: Zdraví, Zdravé stravování | Zobrazeno: 148 |

    Pravda o pitném režimu

     U pitného režimu je důležitá především pravidelnost. Od rána do večera bychom měli vypít minimálně jeden a půl litru vody s vyváženým obsahem minerálů.

    Přitom nezapomínejme na úskalí tzv. nárazové konzumace. Ta může způsobit převodnění – stav, kdy jsou nadměrně zatíženy ledviny a také další orgány. V extrémních případech může dojít dokonce k jejich selhání.

    „Naše zkušenosti potvrzují, že nějaký univerzální recept na pitný režim v létě není potřeba složitě hledat. Základní pravidla správného pitného režimu jsou stejná ve všech ročních obdobích. Důležité je i v letních měsících bez ohledu na pocit žízně pít dostatek vhodných tekutin, a to pravidelně během celého dne,“ říká Petr Ptáček, senior brand manager vod Toma Natura.

    Člověk denně vyloučí v průměru asi dva a půl litru vody. Pro zachování vyrovnané vodní bilance tak musí organismus přijmout odpovídající množství tekutin. Přibližně 900 ml vody získáváme jako součást konzumovaných potravin. Zbytek, tedy minimálně jeden a půl litru, musíme denně vypít.

    „Doporučujeme pít průběžně po celý den od samého rána. Tělo tak může ideálně zužitkovat dodané tekutiny. Především bychom se měli vyvarovat nárazového pití většího množství tekutin, které může zapříčinit převodnění,“ vysvětluje Petr Ptáček.

    Převodnění způsobuje přetěžování ledvin a srdce, což v krajním případě vede i k poruchám jejich funkcí. Přesné množství tekutin, které si tělo žádá, závisí na mnoha faktorech a je značně individuální.

    „Optimální pitný režim nezávisí jen na teplotě venkovního vzduchu, ale na řadě dalších faktorů. Potřeba tekutin je individuální, záleží na tělesné hmotnosti, věku a pohlaví, složení a množství stravy (obsah vody, soli, bílkovin a kalorií), tělesné aktivitě, teplotě a vlhkosti prostředí včetně proudění vzduchu,“ doplňuje odbornice na zdravou výživu Darja Štundlová.

    Často voleným nápojem v létě nebo při projevech únavy je káva, avšak ta sama o sobě člověku dostatek tekutin neposkytne. Proto je důležité, aby tvořila pouze doplněk pitného režimu a byla vždy doprovázena sklenicí vody.

    „Měli bychom rozlišovat mezi tekutinami, které nám opravdu prospívají a můžeme je tedy pít denně i ve větším množství úměrně potřebám organizmu a širokou škálou nápojů, kterými
    lze pitný režim doplňovat jen občas nebo zcela výjimečně. Některé oblíbené nápoje, například alkoholické, nejen že nemusí na naše zdraví působit pozitivně, ale jejich nadměrná a častá konzumace nám může i uškodit,“ vysvětluje odbornice na zdravou výživu Darja Štundlová.

    Nejlepším řešením pro pitný režim nejenom v létě je podle odborníků pití vody, která nám pomůže vyřešit hned několik problémů. Jedna sklenice vody po ránu nás spolehlivě vzbudí, nastartuje metabolismus a spolu se zdravou snídaní nabije energií. Pravidelný přísun vody udrží tělo po celý den aktivované a umožní správné fungování důležitých orgánů. Ve výsledku působí jako očistná kúra.

    Také vodu můžeme dělit na „zdravou“ a „zdravější“ stejně, jako je tomu u dalších produktů zdravé výživy. Jakou vodu tedy vybrat?

    „Ke vhodným vodám pro osoby bez rozlišení věku a zdravotního stavu patří balené pramenité vody. Nejvhodnější jsou slabě mineralizované (na obale je uveden celkový obsah rozpuštěných látek v rozmezí 50-500mg/l), neperlivé (bez oxidu uhličitého), s vyváženým obsahem minerálních látek (obsah těch nejdůležitějších bývá rovněž uveden na obale),“ upřesňuje Darja Štundlová a dodává:

    „Pro většinu osob je výhodný vyšší obsah hořčíku (je nutný pro buněčný metabolizmus, činnost srdce, svalů, nervů a pro tvorbu kostí) a vápníku (je nezbytný pro srážlivost krve, ovlivňuje činnost srdce, nervů a svalů, udržuje zdravé kosti a zuby). Lidé s vysokým krevním tlakem, oběhovými problémy a poruchami ledvin by neměli pít vody s vyšším obsahem sodíku.“

    скачать шаблон для dle скачать бесплатно фильмы
    (hlasů: 0)
    Související články:
    Sekce: Zdraví, Diety
     Ráno rychle vstát, omýt, nalíčít, obléknout a tradá do práce, a nezapoměla jste na
     Vláknina má blahodárný vliv na naše trávení, na vstřebávání sacharidů,
    Sekce: Zdraví
     Stále se perete s několika kilogramy, které se vás ne a ne pustit? Začněte hubnout zdravě...
     Chcete zhubnout, dobře vypadat a být celkově v pohodě? Pak byste měli vyzkoušet osvědčený recept – a tím je
    Zdravě jíst, přiměřeně se hýbat a žít v duševní pohodě je návodem na dlouhý, spokojený život.
    Poznámky k článku:

    Sex a vztahy:

    Manžel má dítě s jinou… a já to tiše trpím
    Manžel má dítě s jinou… a já to tiše trpím
    26.05.17 | Láska, Rodinná
     Sen o perfektním manželství a lásce až za hrob se mi před půl rokem zhroutil jako domeček
    Silné pouto s rodiči pomáhá budovat nezávislost
    Silné pouto s rodiči pomáhá budovat nezávislost
    25.05.17 | Láska, Rodinná
     Většina lidí se domnívá, že velmi úzké pouto a vřelý vztah s rodiči je
    Co dělat, když se udělá dřív než vy
    Co dělat, když se udělá dřív než vy
    25.05.17 | Láska, Intimita
     Možná následující situaci také znáte…Vy ani partner nemáte obecně

    REKLAMA:

    POPULAR:

    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
    28.10.16 | Krása, Kosmetika
    Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost!
    Retro look: Líčení ve stylu třicátých let. Probuď v sobě ženskost! Světlá pleť, výrazná maskara na horních řasách, tenké obočí do
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty
    Maska z kočičí podestýlky i řasenka ze sušenek, tak zní podivné recepty   Netradiční až šokující tipy na to, jak být krásnější, si ženy
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá!
    Ideální ženské tělo? Víme, jak vypadá! Každá země má svou představu o tom, jak má vypadat ideál ženské siluety. Aspoň to
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru
    Jak udělat domeček pro panenky z papíru Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
    Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší? Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a
    Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády