KRÁSA:

10.12.19 | Krása / Péče o vlasy
  Trápí vás mdlé, suché vlasy, které postrádají lesk a vitalitu? Přečtěte si o
09.12.19 | Krása / Péče o tělo
  Holení žiletkou může být energeticky i časově namáhavá práce. A co teprve
09.12.19 | Krása / Péče o tělo
Trápí vás pomerančová kůže, která se bez vašeho souhlasu „zabydlela“ na vašich
Pokud se chcete dopracovat ke krásné pleti, měla byste dodržovat pár pravidel.
08.12.19 | Krása / Péče o vlasy
Kajenský pepř proti vypadávání vlasů, vodka pro extra lesk, nebo koupací čepice

Co (ne)jíst v těhotenství - 6 zásadních rad

17.06.16 | Sekce: DĚTI / Těhotná |

 Každá nastávající maminka stravou v těhotenství zajišťuje výživu nejen pro sebe, ale i pro své dítě. Potraviny, které konzumuje v průběhu gravidity, svým složením přímo ovlivňují vývoj plodu, ale také zdraví ženy a dítěte po porodu a mají vliv i na stravovací návyky dítěte.

Je dobré si hned na začátku uvědomit, že období těhotenství není vhodnou dobou k razantním změnám stravovacích návyků. MUDr. Josef Jonáš, praktikující řízenou a kontrolovanou detoxikaci, uvádí: „Určitě není správný všeobecně rozšířený názor, že má žena v těhotenství jíst podle chuti a nemá se ohlížet doleva ani doprava. Už nadměrné kilogramy, které v těhotenství přibere, ukazují, že její strava nebyla správná. Za přiměřený se pokládá váhový přírůstek do patnácti kilogramů. V průběhu těhotenství by tedy neměl být zvyšován kalorický příjem, maximálně se může v poslední části těhotenství lehce zvýšit množství potravy, ale skutečně jen lehce, a ne příliš významně. Tuk, který v takovém případě u těhotných vzniká, se pak těžko shazuje a obezita, jež po těhotenství zůstává, bývá pro ženu riziková.“

Jaké prvky by v jídelníčku těhotné ženy neměly chybět?
Velmi důležitým vitaminem je kyselina listová jako prevence vývojových vad, především rozštěpů páteře. Je nezbytná pro tvorbu DNA, má vliv také na krvetvorbu a na prevenci některých nervových onemocnění. Lze ji doplňovat celozrnnými obilninami, brokolicí, špenátem, ořechy a některými luštěninami. Protože vařením se ničí, je potřeba ji konzumovat ve formě čerstvé, nevařené zeleniny, jako je třeba polníček, brokolice atd.

Kyselina listová je obsažena také v játrech (která někteří odborníci v těhotenství nedoporučují), stejně jako železo, které nalezneme i v másle, kuřecím mase a rybách (např. pstruh), v menším množství ve špenátu, čočce, olivovém oleji, ořechách či bramborech.

Dalším prvkem, který je namístě v těhotenství hlídat, je zinek. Ten je důležitý pro kvalitní fungování imunity. Jako všechny látky tohoto typu se i zinek nachází ve velkém množství v játrech, dále také v celozrnných obilninách, tvrdých sýrech či kuřecím mase. Větší množství zinku obsahují dýňová semínka. Sója, ve které zinek také najdeme, zároveň obsahuje (stejně jako mák a další semínka) látku, která omezuje jeho vstřebávání. Proto je třeba tyto doplňkové zdroje užívat s největší opatrností.

Velmi příznivě působí na vývoj mozku omega-3 mastné kyseliny, a to jak ve smyslu duševní, tak i ve smyslu pohybové kvality. „Velmi dobrým zdrojem jodu, zinku a omega kyselin jsou sardinky, a tak bych se určitě nebránil tomu, dát si v těhotenství jednou či spíše dvakrát týdně krabičku sardinek, ať už v oleji nebo v jiném médiu,“ doplňuje MUDr. Jonáš.

Všeobecně je doporučováno konzumovat v těhotenství nejméně půl litru mléka denně. Lepším zdrojem vápníku však bývají kysané mléčné výrobky, případně sardinky, olivový olej či celozrnné obiloviny (pozor ale na pšenici, protože bílkovina obsažená v pšenici – gliadin – může mít velmi negativní vliv na vývoj lídského organizmu).

Doporučení, jak se stravovat v těhotenství:

1. Je lepší jíst po menších porcích několikrát denně. Kromě alergizujících a jinak poškozujících potravin je vhodné vyhýbat se také těm, které nadýmají a mohou způsobovat střevní dysbiózu i nepříjemné pocity vzhledem ke zmenšujícímu se prostoru v dutině břišní.

2. Vyhýbejte se smaženým či grilovaným pokrmům, protože obsahují karcinogenní látky a zatěžují organismus. Pozor je třeba si dát také na potraviny, které způsobují pálení žáhy.

3. Hlídat si dostatečný příjem neslazených tekutin by v těhotenství mělo být samozřejmé. Větší množství kávy nebo čaje se v období gravidity nedoporučuje. Vhodný je zelený čaj, čaj roibos nebo džusy, nejlépe z „necitrusového“ ovoce. S bylinnými čaji je třeba nakládat v těhotenství velmi opatrně.

4. Naprosto nevhodné jsou masové konzervy, sterilovaná zelenina a uzeniny. Naopak je velmi vhodné soustředit se na biopotraviny, protože konzervanty, barviva, stabilizátory atd. jsou pro těhotnou ženu několikanásobně nebezpečnější než pro ostatní lidi.

5. Nutné je vyhýbat syrovému masu, a to včetně např. kyselých ryb, které také nejsou upravovány tepelně.

6. Rizikové je i pití nepasterizovaného mléka od krav, které neznáme, nebo nepasterizovaného kozího mléka. Takové mléko může obsahovat různé původce infekcí, např. borelie.

скачать dle 12.1
(hlasů: 0)
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

 Objevila jste na testu dvě čárky, chcete i nadále sportovat, ale bojíte se o zdraví miminka. Obezřetnost je

 Většina lidí u dělené stravy oceňuje, že žádná potravina není zakázaná. Lidé,

Nadváha, tloušťka nebo aspoň nevzhledná pneumatika okolo břicha či boků. Lidský tuk je obvykle spojován s

  Co je lepší – vybudovat si kariéru, zázemí a pak teprve pořídit dítě, nebo naopak

Když se bavíme o dobře vyváženou stravu, máme na mysli, že jídlo subjekt musí obdržet všechny
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU:

SEX A VZTAHY:

Lubrikační gely a masážní oleje. Základní výbava vašeho muže
Lubrikační gely a masážní oleje. Základní výbava vašeho muže
08.12.19 | Láska / Intimita / Rodinná
  Mnoho milenců považuje lubrikační gel za nepostradatelnou pomůcku. Usnadňuje masturbaci, používání erotických pomůcek,
Orální sex může být nepříjemný.
Orální sex může být nepříjemný.
08.12.19 | Láska / Intimita / Rodinná
Je příjemný a je součástí našich milostných životů. Ne vždycky to ale dáme se zachováním celé své hrdosti a úcty, protože se to
Nechce vám to dělat pusou? Možná řeší jednu z těchto věcí
Nechce vám to dělat pusou? Možná řeší jednu z těchto věcí
08.12.19 | Láska / Intimita / Rodinná
  Pro spoustu žen je orální sex jedinou cestou, kdy jsou schopné dosáhnout orgasmu. Někteří muži se však této praktice vyhýbají,
Bod SP6 probouzí chuť na sex.
Bod SP6 probouzí chuť na sex.
08.12.19 | Láska / Intimita / Rodinná
Jak může akupresura zlepšit milostný život a zvýšit ženskou touhu? Věnujte se jí denně několik minut, a uvidíte tu změnu.

Počasí:

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

POPULÁRNÍ:

Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
28.10.16 | Krása / Kosmetika
Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
Jak udělat domeček pro panenky z papíru
Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy jsou zdarma a mohou být
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?   Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a podtrhnout, je dobré vědět,
Desatero o žloutence
Desatero o žloutence
17.03.17 | Zdraví
     Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
Bikram jóga
Bikram jóga
26.08.17 | Zdraví / Fitness
  Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které se skládají z 26 poloh a dvou dýchacích cvičení.
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?   Svatební šaty jako z pohádky? To je sen každé nevěsty! Ale musí být nutně bílé či smetanové? Někteří módní návrháři jsou toho
Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády