KRÁSA:

 Netradiční až šokující tipy na to, jak být krásnější, si ženy vyměňují
Povislá horní víčka jsou problémem žen i mužů. Kromě toho, že je vnímáme jako
15.10.19 | Krása / Kosmetika
   Stav naší pokožky, a zejména pak pleti, vypovídá o stavu našich vnitřních
11.10.19 | Krása / Péče o vlasy
   Dokonalé vlasy – to je sen každé z nás, ale realita bývá bohužel jiná.
10.10.19 | Krása / Péče o vlasy
  Krásný šperk se stává naší součástí, a tak není divu, že se nám ho vůbec

Na sluníčko s rozumem! Jak správně chránit pokožku?

24.06.19 | Sekce: Krása / Péče o obličej / Péče o tělo |

 

Sluneční paprsky sice umí dodat pokožce bronz i potřebný vitamín D, ale také s sebou bohužel přinášejí škodlivé UVA a UVB záření. Především na začátku léta není naše kůže na přímé sluneční záření zvyklá a může tak zažít šok a snadno se spálit.

Řešením samozřejmě není od slunce utíkat, protože slunce k životu potřebujeme. Navozuje v nás pocit psychické pohody a sluneční záření má význam v syntéze vitamínu D, který potřebujeme. Denně se ale stačí slunit (mimo polední hodiny) 15 minut – to je dostatečná doba, abychom si zajistili dostatek vitamínu D.

Nasbírejte si dostatek Déčka
Ukazuje se, že ,Déčko' má vliv nejen na metabolismus vápníku a fosforu v kostech, ale receptory pro tento vitamin jsou v těle prakticky všude. Sleduje se jeho vliv na imunitní systém a onemocnění dolních cest dýchacích, antikancerogenní efekt a vliv na průběh některých autoimunitních onemocnění (oba typy cukrovky, Crohnova choroba, roztroušená skleroza).
„Dostatečná hladina vitaminu D je velmi důležitá jak pro zdravý vývoj dětí, tak i pro dospělé. V současnosti je deficitem vitaminu D ohroženo 30–50 % populace v Evropě i v Americe. Jeho nedostatek může rovněž stát za svalovou slabostí a být příčinou některých druhů obezit,“ varuje MUDr. Markéta Majerová, hlavní korektivní dermatoložka z MEDICOM Clinic.
Vitamin D si vyrábíme v kůži pomocí sluníčka a v určitém množství jej přijímáme i stravou. Potřebné množství UVB záření závisí na pigmentaci naší pokožky. Nižším fototypům stačí 5–15 minut 3x týdně. U tmavšího typu pokožky je zapotřebí expozici na slunci prodloužit na 25–30 minut. Zajímavé je, že přibližně 400IU vitaminu D (to je denní dávka pro děti a poloviční dávka pro dospělé) vzniká po ozáření 5% kožního povrchu, není tedy nutné pobývat na slunci moc dlouho, ani mu vystavovat celé tělo.

Kdo se má mít nejvíce na pozoru?
„Na pozoru musejí být lidé s velmi světlou kůží (fototyp I) a ti, kteří mají mnohočetná znaménka, případně u nich někdo v rodině prodělal rakovinu kůže. Zde opravdu platí přísná doporučení při pobytu na slunci a opalování není vhodné ani 15 minut,“ říká MUDr. Lucia Mansfeldová z Perfect Clinic Dermatology. U dětí se doporučují speciální oděvy, které ochrání před UV zářením a do 1 roku by děti vůbec neměly pobývat na přímém slunci. Samozřejmostí by měla být ochrana zraku certifikovanými brýlemi proti UV u dětí i dospělých.

  Nebezpečné spálení dětské pokožky
Nejvíce bychom měli chránit před sluníčkem naše děti, protože silné spálení pokožky v dětském věku může mít i fatální následky. „Dětská kůže je nezralá a neumí se UV záření bránit a vzniká velké riziko kožních nádorů v dětském i dospělém věku. Děti proto musíme chránit nejvíce. Jedno spálení ještě nemusí způsobit vznik kožního nádoru, ale při častém spálení pokožky, si zahráváme s naším zdravím,“ říká MUDr. Lucia Mansfeldová a dodává: „Všem bych určitě doporučila nechat si preventivně vyšetřit kůži a znaménka u dermatologa. Především u lidí po čtyřicátém roku a jedinců, kteří mají mnohočetná znaménka, jsou pravidelné kontroly velmi důležité.“

 

3 nejčastější chyby při slunění

Chyba č. 1: Špatná volba slunečního faktoru

Lidé si neuvědomují, že když chtějí na slunci strávit více hodin, musí úměrně této době také zvýšit použitý OF. Pro ochranný faktor, který chrání proti UVB záření, se na obalu výrobku používá zkratka OF či SPF, číslovka pak uvádí výši ochrany. Ochrana před UVA je označena piktogramem UVA v kolečku. A obecně platí, čím vyšší ochranu použijete, tím lépe – tedy čím vyšší je ochranný faktor opalovacího přípravku, tím delší pobyt na slunci bez rizika poškození kůže. Například opalovací krém označený OF 10 by měl prodloužit bezpečný pobyt na slunci, aniž se spálíte, asi 10krát.

Chyba č. 2: Nedostatečné množství aplikovaného přípravku

I ten nejúčinnější systém UV filtrů bude optimálně fungovat pouze tehdy, pokud jej použijete v dostatečném množství a rovnoměrně nanesete na pokožku. „Řada výzkumů odhalila, že uživatelé často nanesou pouze poloviční množství přípravku, než je ve skutečnosti nezbytné. To pak snižuje účinnost např. z OF 50 na OF 30 a méně,“ říká dr. Katja Warnke z oddělení výzkumu a vývoje sluneční kosmetiky Nivea. Například dospělý člověk by na jednu aplikaci měl použít 30 ml opalovacího krému – to jsou zhruba dvě plné polévkové lžíce. Skvělým vodítkem je také naše dlaň. Zkuste vést od zápěstí až do půlky prostředníčku středně tlustou linku opalovacího krému. Toto množství je vhodné pro jednu paži, na obličej nebo na krk. Na nohy použijte dvojnásobné množství. Nezapomínejte také na místa, která vás často namazat ani nenapadnou: nos, uši, rty,
zátylek, boky, spodní část zad, nárty a zadní strana kolen a nebojte se při aplikaci opalovacího přípravku si říct o pomoc.

Chyba č. 3: Nepoužívání opalovacích přípravků mimo pláž

Problémem zůstává ochrana kůže při běžných aktivitách na slunci, jako jsou procházky, sport a zejména práce na zahradě. V těchto případech si muži i ženy potřebu ochrany před slunečním zářením příliš nepřipouštějí, přitom právě tady slunce působí úplně stejně, jako na pláži nebo u vody.


Kolik SPF?
Při pobytu na sluníčku je samozřejmě důležitý krém s ochranným faktorem. „Číslo ochranného faktoru značí, kolikrát déle můžete být na slunci podle svého fototypu. V našich podmínkách je na jaře a v létě, pokud se intenzivně neopalujete, ideální SPF 20 - 25. Faktor by nikdy neměl být menší než 15, a to i když patříte k jedincům s tmavší pokožkou. Krém si nanášejte minimálně 20 minut před sluněním, aby měl dostatek času se vstřebat. Při opalování na přímém sluníčku používejte na pleť faktor minimálně 50, jinak si zahráváte s předčasným stárnutím pleti,“ říká dermatoložka MUDr. Lucia Mansfeldová.
Které partie chránit především?
“Doporučuji proto vyšším ochranným faktorem chránit ty části pokožky, které jsou na slunci takříkajíc celoživotně a časem proto jeví známky poškození sluncem. To znamená obličej, krk, dekolt a hřbety rukou. Ostatní části těla bych ošetřovala tak, aby se zabránilo jejich spálení s ohledem na délku pobytu na slunci a fototypu kůže,“ radí MUDr. Majerová.

Co slunce s pokožkou dělá?

Pokožka je jemná a reaguje na změny. Nadměrné slunění bez ochrany může způsobovat spálení pokožky, vrásky, stařecké skvrny, hyperpigmentaci a další negativní účinky: 80% vrásek je způsobeno UVA zářením a až 90% rakoviny kůže má na svědomí působení slunce.

Pokožka má svůj vlastní obranný mechanismus. UVB paprsky spouštějí v buňkách produkci melaninu ‐ kožního barviva, které obklopuje jádro buňky a chrání jej tím, že absorbuje UV záření, které pokožkou proniká. Ale pouze do určité míry. V přemíře UVB paprsky způsobují spálení pokožky a mohou také vést k dalším zdravotním problémům v pozdějším věku ‐ mají vysokou energetickou hladinu a po proniknutí do pokožky mohou poškodit buněčnou DNA. UVA paprsky zase mají na svědomí dlouhodobé poškození, například stárnutí pokožky. Při opakovaném poškození buňky ztrácejí schopnost vlastní obnovy. Pokud se poškozená buňka dále množí, stoupá riziko vzniku rakoviny kůže.
Co vám před sluníčkem pomůže?
Na tělo vybírejte podle konzistence, která je vám příjemná, seženete klasické krémy a mléka, nemastné oleje i praktické spreje.

скачать dle 12.1
(hlasů: 1)
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

  Slunce už sebejistě vystrkuje paprsky a nastává čas, kdy všichni milovníci tepla řeší, jak chránit své tělo před nepříznivými vlivy UV záření. Jaké

Sekce: Zdraví
Zhoubným kožním melanomem každý rok onemocní kolem 2700 lidí a kolem 400 lidí na toto onemocnění umírá. Vysoká úmrtnost je dána především pozdním

Sekce: Zdraví
O tom, nakolik je důležité chránit kůži před sluncem a jejím spálením, asi nikdo nepochybuje. Skutečně totiž jde o

Sekce: Zdraví
Pokud se vám na pokožce po pobytu na sluníčku objeví zarudlá místa, případně vyrážka, která

Opálená pokožka působí na první pohled zdravěji a mnohým jedincům dodává na sebevědomí.

Sekce: DĚTI
Maminky, hlavně prvorodičky, bývají v mnoha případech úzkostlivé a často děťátko oblékají
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU:

SEX A VZTAHY:

4 rozdíly mezi normálním sexem a pornem!
4 rozdíly mezi normálním sexem a pornem!
22.10.19 | Láska / Intimita / Rodinná
  4 věci z porna, které nejsou tak běžné, jak by se mohlo zdát.  
Jsou frigidní, nebo to partner neumí?
Jsou frigidní, nebo to partner neumí?
22.10.19 | Láska / Intimita / Rodinná
  Frigidita je samozřejmě reálný problém, ale je těžké odhadnout, jestli je nechuť k sexu způsobena opravdu touto dysfunkcí, nebo
Orgasmus na několik způsobů: Znáte všechny?
Orgasmus na několik způsobů: Znáte všechny?
22.10.19 | Láska / Intimita
  Nic vás neuvolní tak, jako přicházející rozkoš, která doznívá a rezonuje celým tělem. Myslíte si, že orgasmus je jenom jeden?
Pane, pojďte se seznámit…
Pane, pojďte se seznámit…
22.10.19 | Láska
  Jak jsem slíbila, vyzkoušela jsem se seznámit přes seznamovací agenturu a přiznávám se, že jsem v rozpacích. Nevím, jak se s

Počasí:

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

POPULÁRNÍ:

Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
28.10.16 | Krása / Kosmetika
Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
Jak udělat domeček pro panenky z papíru
Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy jsou zdarma a mohou být
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?   Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a podtrhnout, je dobré vědět,
Desatero o žloutence
Desatero o žloutence
17.03.17 | Zdraví
     Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
Bikram jóga
Bikram jóga
26.08.17 | Zdraví / Fitness
  Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které se skládají z 26 poloh a dvou dýchacích cvičení.
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?   Svatební šaty jako z pohádky? To je sen každé nevěsty! Ale musí být nutně bílé či smetanové? Někteří módní návrháři jsou toho
Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády