KRÁSA:

20.08.19 | Krása / Péče o tělo
  Není žádným tajemstvím, že cvičit bychom prostě měli. Ale nezapomínejte, že
20.08.19 | Krása / Péče o vlasy
Sníte o dlouhé, bohaté hřívě, ale vaše řídké vlasy jako by se zastavily v jedné
20.08.19 | Krása / Manikúra
  Mnoho dnešních žen propadlo gelové či akrylové manikúře. Bohužel tento ne
  Nemáš čas odběhnout si na pedikúru a tak raději schováváš nožky v plných
17.08.19 | Krása / Péče o tělo
Připravují vás „ďolíčky“ na stehnech o sebevědomí i dobrý pocit? Vyzrajte na ně

Odborníci radí: Jak cvičit ve vodě

09.07.19 | Sekce: Zdraví / Fitness |

Jedná se o populární a hojně využívanou alternativu k běžným odporovým cvičením, kdy využitím vlastností vody dokážeme komplexně procvičit celé tělo. Cvičení ve vodě je rozhodně zdravou, účinnou a zábavnou variantou pohybu.

Podle formy zvolených "vodních cviků" se můžete zaměřit na jednotlivé svalové partie. Posílení svalů trupu a středu těla je neodmyslitelným přínosem cvičení ve vodním prostředí.  Z hlediska zdravotního jde o ideální cvičení, které nepřetěžuje kosterní aparát a tlumí veškeré dopady a nárazy. „Využití odporu vody při cvičení ve vodě je efektivní a bezpečné, ať již je vaším cílem celkové zpevnění těla či zlepšení kondice. Navíc vám pomůže dosáhnout vytyčeného cíle rychleji,“ radí Klára Menglerová, osobní trenérka z Holmes Place. Klíčovým prvkem je vztlak vody, který ovlivní procento tělesné váhy využívané při cvičení. Díky vztlaku pracujeme v průměru s až o 50 procent nižší hmotností vlastního těla oproti běžnému cvičení. Čím větší plochou těla působíme proti vodě, tím větší je odpor, který vede k aktivaci a zapojení celého kinetického řetězce (svalového, kosterního a nervového systému).  Při cvičení ve vodě využíváme nestabilního prostředí. Při některých cvicích zůstáváme v kontaktu s dnem bazénu, u jiných nikoliv. Nestabilní prostředí nutí tělo neustále vyrovnávat rovnováhu a zapojovat svaly, které podporují páteř.

Základní trénink podle trenérů klubu Holmes Place

1.    Osmičky rukou
Funkce: cvik na posílení svalů trupu a paží s využitím rotací v ramenním kloubu společně se stabilizací středu těla

Počáteční pozice: stoj, mírně pokrčené nohy ve vzdálenosti na šíři ramen, ruce v upažení, dlaněmi vpřed

Provedení: ruce se pohybují z upažení do předpažení, dlaň je  vždy ve směru pohybu a vytváří odpor

Dbejte na: stabilizovaný postoj, izolovaný pohyb paží, paže celou dobu pod vodou

Počet opakování: 15-25

2.     Kroužení nohou
Funkce:cvik zaměřený na posílení svalů dolních končetin s důrazem na svaly stabilizující páteř

Počáteční pozice: stoj na jedné noze, druhá noha je v unožení

Provedení: krouživý pohyb nohou střídavě oběma směry

Dbejte na: celkové zpevnění, stabilitu

Počet opakování: 15-25 každá noha

3.    Ramena a paže

Funkce: posílení svalů pletence ramenního, cvik lze provádět i do předpažení

Počáteční pozice: stoj, mírně pokrčené nohy ve vzdálenosti na šíři ramen

Provedení: ruce jsou napnuté v upažení, hřbety vzhůru, následuje připažení

Dbejte na: stabilizovaný postoj, izolovaný pohyb paží, paže celou dobu pod vodou

Počet opakování: 15-20

4.    Předkopávání - zakopávání

Funkce: posílení stehen s důrazem na balanc a koordinaci

Počáteční pozice: stoj na levé (pravé) noze, druhá noha pokrčená

Provedení: střídáme pokrčení (cca. 90 stupňů) v koleni a propnutí

Dbejte na: celkové zpevnění, stabilitu

Počet opakování: 10-15 každá noha

5.    Rotace trupu
Funkce: posílení  břišních svalů a  středu těla

Počáteční pozice: široký stoj rozkročný, nohy mírně pokrčené, ruce v upažení dlaněmi vpřed

Provedení: horní polovina těla rotuje ze strany na stranu, ruce v upažení, poloha dlaní se nemění

Dbejte na: poloha nohou se nemění, rotuje pouze trup, ruce celou dobu pod vodou

Počet opakování:15-20

6.    Výskok s tlesknutím

Funkce: posílení  dolních končetin + ramen,  zlepšení koordinace 

Počáteční pozice: stoj, ruce pod vodou v upažení   

Provedení: výskok s tlesknutím pod koleny, návrat do počáteční pozice

Dbejte na: paže celou dobu pod vodou, POZOR na kluzké dno bazénu
7.    Bicepsový a tricepsový tlak

Funkce: posílení paží

Počáteční pozice: stoj, mírně pokrčené nohy ve vzdálenosti na šíři ramen s lokty u těla

Provedení: střídáme pokrčení (cca 90 stupňů) v lokti a propnutí, hřbety dlaní vzhůru                              

Dbejte na: stabilní postoj, lokty u těla, izolovaný pohyb paží
8.    Zadní výpady s balancem

Funkce: posílení hýžďových svalů, zlepšení koordinace a rovnováhy

Počáteční pozice: stoj na levé (pravé) noze,  pokrčené koleno, ruce v připažení

Provedení: z počáteční pozice přejít  do zanožení a zpět současně s pažemi, které jdou do připažení a zpět

Dbejte na: souhru paží a nohou, stabilitu

Počet opakování: 10-15 každá noha
9.    Protilehlé rotace horní poloviny těla a dolních končetin
Funkce: posílení břišních svalů, rotátorů a středu těla

Počáteční pozice: stoj, nohy mírně pokrčené u sebe, ruce v upažení dlaněmi vpřed

Provedení: protisměrná rotace trupu (ruce v upažení) a dolních končetin

Dbejte na: ruce po celou dobu pod hladinou, koordinaci horní a dolní poloviny těla

Počet opakování: 20-30

 

скачать dle 12.1
(hlasů: 0)
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

Sekce: Zdraví / Fitness
 Pevný zadeček - to je sen snad každé ženy, ale také většiny mužů. V místech, kde se naše tělo

Sekce: DĚTI / Těhotná
 Během těhotenství každá nastávající maminka přibere na váze. Optimální přírůstek

Sekce: KARIÉRA
 Při odchodu z kanceláře si asi většina z nás připadá, jako by nás přejel parní válec. Bolest

Sekce: Zdraví / Fitness
 Krátké představení cviků Pěti Tibeťanů berte jako orientační, na toto téma se dají napsat stohy knih.

Sekce: Zdraví / Fitness
  Sedíš celé dny u počítače, zhltneš u něj snídani i oběd a jediný pohyb, co máš,
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU:

SEX A VZTAHY:

Orgasmus, jaký jste ještě nezažily
Orgasmus, jaký jste ještě nezažily
20.08.19 | Láska / Intimita / Rodinná
Zatímco muži prožívají svůj vrchol velmi krátce, my máme výhodu. Slastné pocity, které projíždějí celým naším tělem, si užíváme
Proč si ženy hledají milence?
Proč si ženy hledají milence?
20.08.19 | Láska / Intimita
Znamená to jediné - ve vztahu nám to skřípe. A pak je přece tak krásně osvěžující cítit se zase milovány. Vznášíme se na křídlech
Kdy mají ženy největší chuť na sex?
Kdy mají ženy největší chuť na sex?
20.08.19 | Láska / Intimita / Rodinná
Občas jste podrážděná nebo bezdůvodně úzkostná, jindy hýříte energií a nejste k zastavení. Ovšem jak se v tom vyznat? Máme
Bod SP6 probouzí chuť na sex.
Bod SP6 probouzí chuť na sex.
20.08.19 | Láska / Intimita / Rodinná
Jak může akupresura zlepšit milostný život a zvýšit ženskou touhu? Věnujte se jí denně několik minut, a uvidíte tu změnu.

Počasí:

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

POPULÁRNÍ:

Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
28.10.16 | Krása / Kosmetika
Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
Jak udělat domeček pro panenky z papíru
Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy jsou zdarma a mohou být
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?   Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a podtrhnout, je dobré vědět,
Desatero o žloutence
Desatero o žloutence
17.03.17 | Zdraví
     Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
Bikram jóga
Bikram jóga
26.08.17 | Zdraví / Fitness
  Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které se skládají z 26 poloh a dvou dýchacích cvičení.
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?   Svatební šaty jako z pohádky? To je sen každé nevěsty! Ale musí být nutně bílé či smetanové? Někteří módní návrháři jsou toho
Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády