KRÁSA:

09.09.19 | Krása / Péče o vlasy
  Ráda byste se chlubila sexy hřívou, jenomže místo toho vám matka příroda
05.09.19 | Krása / Péče o tělo
Toužíte po opálené pokožce, ale nechcete své tělo vystavovat škodlivým
04.09.19 | Krása / Péče o tělo
Máte po těle kožní výrůstky a drobné bradavičky, které jsou vadou na kráse, jež
04.09.19 | Krása / Kosmetika
   Být tak roztomilá jako malá holka a přitom neuvěřitelně svůdná…nyní máte
01.09.19 | Krása / Péče o tělo
  V létě čas běží tak nějak jinak. Zase ses začetla do knihy a zapomněla se

Odborníci radí: Jak cvičit ve vodě

09.07.19 | Sekce: Zdraví / Fitness |

Jedná se o populární a hojně využívanou alternativu k běžným odporovým cvičením, kdy využitím vlastností vody dokážeme komplexně procvičit celé tělo. Cvičení ve vodě je rozhodně zdravou, účinnou a zábavnou variantou pohybu.

Podle formy zvolených "vodních cviků" se můžete zaměřit na jednotlivé svalové partie. Posílení svalů trupu a středu těla je neodmyslitelným přínosem cvičení ve vodním prostředí.  Z hlediska zdravotního jde o ideální cvičení, které nepřetěžuje kosterní aparát a tlumí veškeré dopady a nárazy. „Využití odporu vody při cvičení ve vodě je efektivní a bezpečné, ať již je vaším cílem celkové zpevnění těla či zlepšení kondice. Navíc vám pomůže dosáhnout vytyčeného cíle rychleji,“ radí Klára Menglerová, osobní trenérka z Holmes Place. Klíčovým prvkem je vztlak vody, který ovlivní procento tělesné váhy využívané při cvičení. Díky vztlaku pracujeme v průměru s až o 50 procent nižší hmotností vlastního těla oproti běžnému cvičení. Čím větší plochou těla působíme proti vodě, tím větší je odpor, který vede k aktivaci a zapojení celého kinetického řetězce (svalového, kosterního a nervového systému).  Při cvičení ve vodě využíváme nestabilního prostředí. Při některých cvicích zůstáváme v kontaktu s dnem bazénu, u jiných nikoliv. Nestabilní prostředí nutí tělo neustále vyrovnávat rovnováhu a zapojovat svaly, které podporují páteř.

Základní trénink podle trenérů klubu Holmes Place

1.    Osmičky rukou
Funkce: cvik na posílení svalů trupu a paží s využitím rotací v ramenním kloubu společně se stabilizací středu těla

Počáteční pozice: stoj, mírně pokrčené nohy ve vzdálenosti na šíři ramen, ruce v upažení, dlaněmi vpřed

Provedení: ruce se pohybují z upažení do předpažení, dlaň je  vždy ve směru pohybu a vytváří odpor

Dbejte na: stabilizovaný postoj, izolovaný pohyb paží, paže celou dobu pod vodou

Počet opakování: 15-25

2.     Kroužení nohou
Funkce:cvik zaměřený na posílení svalů dolních končetin s důrazem na svaly stabilizující páteř

Počáteční pozice: stoj na jedné noze, druhá noha je v unožení

Provedení: krouživý pohyb nohou střídavě oběma směry

Dbejte na: celkové zpevnění, stabilitu

Počet opakování: 15-25 každá noha

3.    Ramena a paže

Funkce: posílení svalů pletence ramenního, cvik lze provádět i do předpažení

Počáteční pozice: stoj, mírně pokrčené nohy ve vzdálenosti na šíři ramen

Provedení: ruce jsou napnuté v upažení, hřbety vzhůru, následuje připažení

Dbejte na: stabilizovaný postoj, izolovaný pohyb paží, paže celou dobu pod vodou

Počet opakování: 15-20

4.    Předkopávání - zakopávání

Funkce: posílení stehen s důrazem na balanc a koordinaci

Počáteční pozice: stoj na levé (pravé) noze, druhá noha pokrčená

Provedení: střídáme pokrčení (cca. 90 stupňů) v koleni a propnutí

Dbejte na: celkové zpevnění, stabilitu

Počet opakování: 10-15 každá noha

5.    Rotace trupu
Funkce: posílení  břišních svalů a  středu těla

Počáteční pozice: široký stoj rozkročný, nohy mírně pokrčené, ruce v upažení dlaněmi vpřed

Provedení: horní polovina těla rotuje ze strany na stranu, ruce v upažení, poloha dlaní se nemění

Dbejte na: poloha nohou se nemění, rotuje pouze trup, ruce celou dobu pod vodou

Počet opakování:15-20

6.    Výskok s tlesknutím

Funkce: posílení  dolních končetin + ramen,  zlepšení koordinace 

Počáteční pozice: stoj, ruce pod vodou v upažení   

Provedení: výskok s tlesknutím pod koleny, návrat do počáteční pozice

Dbejte na: paže celou dobu pod vodou, POZOR na kluzké dno bazénu
7.    Bicepsový a tricepsový tlak

Funkce: posílení paží

Počáteční pozice: stoj, mírně pokrčené nohy ve vzdálenosti na šíři ramen s lokty u těla

Provedení: střídáme pokrčení (cca 90 stupňů) v lokti a propnutí, hřbety dlaní vzhůru                              

Dbejte na: stabilní postoj, lokty u těla, izolovaný pohyb paží
8.    Zadní výpady s balancem

Funkce: posílení hýžďových svalů, zlepšení koordinace a rovnováhy

Počáteční pozice: stoj na levé (pravé) noze,  pokrčené koleno, ruce v připažení

Provedení: z počáteční pozice přejít  do zanožení a zpět současně s pažemi, které jdou do připažení a zpět

Dbejte na: souhru paží a nohou, stabilitu

Počet opakování: 10-15 každá noha
9.    Protilehlé rotace horní poloviny těla a dolních končetin
Funkce: posílení břišních svalů, rotátorů a středu těla

Počáteční pozice: stoj, nohy mírně pokrčené u sebe, ruce v upažení dlaněmi vpřed

Provedení: protisměrná rotace trupu (ruce v upažení) a dolních končetin

Dbejte na: ruce po celou dobu pod hladinou, koordinaci horní a dolní poloviny těla

Počet opakování: 20-30

 

скачать dle 12.1
(hlasů: 0)
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

Sekce: Zdraví / Fitness
 Pevný zadeček - to je sen snad každé ženy, ale také většiny mužů. V místech, kde se naše tělo

Sekce: DĚTI / Těhotná
 Během těhotenství každá nastávající maminka přibere na váze. Optimální přírůstek

Sekce: KARIÉRA
 Při odchodu z kanceláře si asi většina z nás připadá, jako by nás přejel parní válec. Bolest

Sekce: Zdraví / Fitness
 Krátké představení cviků Pěti Tibeťanů berte jako orientační, na toto téma se dají napsat stohy knih.

Sekce: Zdraví / Fitness
Sedíš celé dny u počítače, zhltneš u něj snídani i oběd a jediný pohyb, co máš, je cesta na toaletu a zpátky? Pak bolest zad je tvým druhým jménem a
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU:

SEX A VZTAHY:

Tohle mají rádi chlapi při orálním sexu
Tohle mají rádi chlapi při orálním sexu
18.09.19 | Láska / Intimita
  Ze sexuálního horoskopu se dá vyčíst snad opravdu všechno!
Zpověď nymfomanky: Sex potřebuji pětkrát denně!
Zpověď nymfomanky: Sex potřebuji pětkrát denně!
18.09.19 | Láska / Intimita
Ženy závislé na sexu. Máme jim závidět, anebo je raději litovat? Mnoho chlapů se rouhá, že jsou jejich snem. Ale skutečně by jim
Dotaz týdne: Nechci, aby mě pořád kontroloval!
Dotaz týdne: Nechci, aby mě pořád kontroloval!
18.09.19 | Láska
Otázka důvěry ve vztazích je stará jako vztahy samotné, a každý má svoje hranice soukromí jinde. Do určitého bodu můžou být jeho
Proč se ženám líbí brejlouni?
Proč se ženám líbí brejlouni?
18.09.19 | Láska / Intimita
Je to oficiální, průzkum odhalil, že brýle dodávají mužům na přitažlivosti. Žádné mindráky z obrouček nejsou dávno na místě -

Počasí:

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

POPULÁRNÍ:

Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
28.10.16 | Krása / Kosmetika
Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
Jak udělat domeček pro panenky z papíru
Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy jsou zdarma a mohou být
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?   Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a podtrhnout, je dobré vědět,
Desatero o žloutence
Desatero o žloutence
17.03.17 | Zdraví
     Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
Bikram jóga
Bikram jóga
26.08.17 | Zdraví / Fitness
  Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které se skládají z 26 poloh a dvou dýchacích cvičení.
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?   Svatební šaty jako z pohádky? To je sen každé nevěsty! Ale musí být nutně bílé či smetanové? Někteří módní návrháři jsou toho
Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády