KRÁSA:

12.11.19 | Krása / Péče o tělo
Pomalu se otepluje a my s chutí vytahujeme ze skříní své jarní kostýmky, sukně
12.11.19 | Krása
Všichni ho vychvalují až do nebe. Na internetu snad nenajdeš jedinou negativní
11.11.19 | Krása
  Známe to každá. Opakované řinčení budíku, vyděšený pohled do zrcadla a
09.11.19 | Krása / Péče o tělo
Chcete úžasné nohy? Vypijte si nejdříve turka! Právě kávová sedlina je totiž
07.11.19 | Krása / Manikúra
  Mnoho dnešních žen propadlo gelové či akrylové manikúře. Bohužel tento ne

Epidemie nespavosti: Chcete, aby se vám lépe usínalo?

28.06.17 | Sekce: Zdraví |

 Nemůžete usnout, budíte se uprostřed noci a druhý den jste vyčerpaní k smrti? Nejste sami! Podle odborníků se totiž lidé potýkají s epidemií nespavosti! 

Podle nedávného průzkumu trpí šest lidí z deseti nedostatkem spánku. Vědci z Oxfordské univerzity zase zjistili, že lidé dnes spí v průměru o jednu až dvě hodiny méně než lidé před šedesáti lety! Výsledek? Tato spánková deprivace má neblahý vliv na lidské zdraví a je spojována s obezitou, s nemocemi srdce, cukrovkou a podobně.

Kolik spánku je potřeba?

Každý je samozřejmě trochu jiný, tudíž je nejlepší vypozorovat sám na sobě, po kolika hodinách spánku se druhý den cítíte svěže. Nicméně obecně platí následující:

  • Miminka potřebují 17 hodin spánku denně
  • Větší děti si vystačí s deseti hodinami spánku denně
  • Teenageři by měli spát devět hodin denně
  • Dospělí potřebují sedm až osm hodin spánku denně

Když se spánek nedaří

Pokud patříte k těm, kteří mají se spánkem problémy, pomohou vám následující rady.

Dodržujte režim – Každý v sobě má jakési vnitřní biologické hodiny, které je potřeba správně nastavit. Pak bude vaše tělo ve správný čas připraveno bdít a spát. Proto choďte každý den zhruba ve stejnou dobu spát a také ve stejném čase vstávejte. Vaše tělo si na tento režim zvykne a bude ho po čase samo vyžadovat. A žádné výjimky!

„I když třeba jeden den ponocujete, nesmíte druhý den spát až do oběda. Pokud totiž vstanete v poledne, vaše tělo bude připraveno déle bdít, a večer z toho máte nespavost,“ říká britský spánkový specialista Guy Meadows.

Žádné modré světlo – Jakékoli světlo potlačuje schopnost těla produkovat hormon melatonin, který snižuje krevní tlak a hladinu glukózy, což pomáhá tělu usnout. Nejhorší je pak takzvané modré světlo, které vyzařuje například z telefonů, počítačových monitorů, televize a podobně. Pokud jste zvyklí si před spaním číst, volte klasické tištěné knihy. Je totiž dokázáno, že ti, co čtou na elektronických čtečkách, hůře a pomaleji usínají.

Zchlaďte se – Jedním z mechanismů, díky nimž se tělu daří usnout, je snižování tělesné teploty. Proto je ideální teplota v ložnici nespavců 16 nebo 17 stupňů Celsia. Vyložený nerozum je pak dopřát si před spaním horkou vanu. Koupel by měla proběhnout alespoň 90 minut před tím, než si jdete lehnout, a voda by měla být teplá, nikoli horká.

Večeře v pět – Jídlo těsně před usnutím je velkou chybou. Proč byste měli svému tělu dodávat palivo, když se chystáte jít spát? Poslední jídlo dne by se mělo ideálně odehrát kolem páté odpoledne, pokud to není možné, tak alespoň tři hodiny před tím, než jdete spát.

Ještě pár triků

Je toho samozřejmě víc, co můžete pro dobré spaní udělat. Například následující:

  • Když se v noci vzbudíte, nedívejte se, kolik je hodin, a nepočítejte, kolik času vám zbývá do budíku. Jen se tak budete stresovat.
  • Dbejte na to, aby vaše matrace nebyla příliš stará. Platí pro ni pravidlo sedmi let. Během těch totiž člověk stráví v posteli zhruba 20 tisíc hodin, takže jakákoli matrace starší sedmi let je už opotřebovaná a je třeba ji vyměnit za novou.
  • Pro zklidnění zkuste dýchací techniku známou jako 4-7-8 metoda. Spočívá v tom, že se nadechujete a počítáte do čtyř, pak dech zadržíte a počítáte do sedmi a pak hlasitě vydechujete a počítáte do osmi. Nejenže vás zklidní, ale budete se soustředit na dýchání, nikoli na starosti, což je také velmi cenné.

Není důležité se jen dobře vyspat, musíte se i dobře probudit a nastartovat se na den. Proto si okamžitě po probuzení dopřejte denní světlo. Během třiceti až pětačtyřiceti minut se nasnídejte. A nepoužívejte budík s velmi hlasitým a drsným zvukem, buďte se spíš příjemnou hudbou, vrněním a podobně.

 

скачать dle 12.1
(hlasů: 0)
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

Není žádným tajemstvím, že různé barvy navodí i rozdílné nálady. Některé jsou

Sekce: Zdraví
Obezita je v našem století závažným tématem, které se přetřásá denně. Ví se, že

  Jsou dvě hodiny ráno a vy se nervózně převalujete v posteli ze strany na stranu a ne a ne usnout. Co za tím stojí a jak se další probdělé noci

Zdravě jíst, přiměřeně se hýbat a žít v duševní pohodě je návodem na dlouhý, spokojený život. Když se budete chtít podle této věty řídit, mohl by váš

Sekce: Láska / Intimita
Pokud vás každé ráno budík tahá nemilosrdně z postele už o půl šesté, sex je to poslední, na
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU:

SEX A VZTAHY:

Proč v nás hádky vyvolávají sexuální napětí
Proč v nás hádky vyvolávají sexuální napětí
12.11.19 | Láska / Intimita
  Určitě to znáte samy. Situace, kdy po hádkách máte chuť svého partnera vytrestat mlčením či nepříjemnou atmosférou, místo toho
Vědci tvrdí, že páry, které se spolu často hádají, se opravdu milují.
Vědci tvrdí, že páry, které se spolu často hádají, se opravdu milují.
12.11.19 | Láska / Intimita / Rodinná
Podle nových studií, až 44 % sezdaných párů věří, že dohadování se více než jednou týdně jim pomáhá udržet zdravý a produktivní
Co všechno se ti může stát při sexu? Někdy se pobavíš, jindy jde o život!
Co všechno se ti může stát při sexu? Někdy se pobavíš, jindy jde o život!
12.11.19 | Láska / Intimita
Že je sex naprosto bezpečná aktivita? Vždyť jde při něm skoro o život! Pokud tě jako největší riziko napadly všemožné pohlavní
5 pravidel pro sex v práci
5 pravidel pro sex v práci
12.11.19 | Láska / Intimita
Máte v práci neodolatelného kolegu, kterého svlékáte očima, jen se kolem vás mihne? Přehráváte si v hlavě ty nejúžasnější plány,

Počasí:

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

POPULÁRNÍ:

Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
28.10.16 | Krása / Kosmetika
Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
Jak udělat domeček pro panenky z papíru
Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy jsou zdarma a mohou být
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?   Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a podtrhnout, je dobré vědět,
Desatero o žloutence
Desatero o žloutence
17.03.17 | Zdraví
     Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
Bikram jóga
Bikram jóga
26.08.17 | Zdraví / Fitness
  Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které se skládají z 26 poloh a dvou dýchacích cvičení.
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?   Svatební šaty jako z pohádky? To je sen každé nevěsty! Ale musí být nutně bílé či smetanové? Někteří módní návrháři jsou toho
Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády