KRÁSA:

07.07.20 | Krása / Péče o vlasy
Lidé, zejména ženy, jsou pro lesklou a zdravě vypadající hřívu ochotní udělat
03.07.20 | Krása / Péče o tělo
Že s bradavicí si dokáže poradit jen tekutý dusík? Ale kdepak! Jsou i jiné
03.07.20 | Krása / Péče o tělo
Většina lidí, kteří začnou posilovat, se nejdříve zaměří na břicho. Jenže
Mít zdravé a hezké zuby je dobrá vizitka každého. Je důležité chodit pravidelně
01.07.20 | Krása / Péče o vlasy
Málokterá dlouhovláska si nechává na své lokny ráda sáhnout. Pokušení nechat je

Cvičení Pět Tibeťanů

29.08.17 | Sekce: Zdraví / Fitness |

 Krátké představení cviků Pěti Tibeťanů berte jako orientační, na toto téma se dají napsat stohy knih. Ale pokud toto zázračné cvičení ještě neznáte, těchto pár slov vás určitě naladí a přesvědčí vás, že to nejsou cviky nijak náročné a navíc jsou úžasně příjemné a nabijí vás novou energií.

První cvik zvaný Káča

Název vznikl podle tradiční dětské hračky. Stejně jako ona se budeme otáčet. První cvik nás má příjemně rozpohybovat. Takže se postavíme, chodidla jsou od sebe asi na šířku kyčlí, kolena lehce pokrčená, hlava je vzpřímená a pohled směřuje vpřed. A rozpažíme! Začínáme se otáčet a připomínáme tak trochu letícího orla, dlaně směřují dolů a otáčíme se kolem vlastní osy ve směru hodinových ručiček.

Začínáme zvolna, točíme se jen tolik, kolik je nám příjemné. Začátečníci často trpí závratí, je to naprosto normální, postupně se to bude zlepšovat. Končíme-li cvik, sepneme ruce a zhluboka se nadechneme a vydechneme.

Druhý cvik zvaný Svíčka


Nyní si lehneme, a když se dostatečně uklidníme, položíme ruce podél těla, dlaně směřují dolů. Chodidla opět položená na šířku kyčlí a nohy zvedáme do polohy zvané svíčka. Pomalu, plynule a potom také pomalu zvedneme hlavu. Pozor na zdvihání ramen, to je nežádoucí! Potom společně s nohama položíme i hlavu, důležité je udělat tento pohyb současně.

Třetí cvik zvaný Půlměsíc

Je to cvik, který nám otevírá horní část těla, otevírá srdce světu. Je to asi jeden z nejpříjemnějších cviků. Klekneme si, páteř je vzpřímená, ruce dáme dozadu, dlaněmi na hýždě a dbáme na uvolnění pánevní oblasti. Nyní necháme bradu klesnout na hruď. Poté se začínáme společně s hlavou zaklánět, tedy zakláníme celý trup, ruce podepřené na zadečku, zakláníme i hlavu ústa máme pootevřená, jak vás vedou pocity uvolnění.


Dbáme také na zeširoka otevřená ramena, „rozevřenou hruď.“ Abychom odlehčili páteři, stáhněte hýžďové svaly. A opět, cvičíme jen do příjemných pocitů. Po cvičení se schoulíme do relaxační pozice, vkleče se čelem opřeme o zem, ruce volně podél těla, schoulíme se jako embryo. Je to ostatně velmi uvolňující pozice pro bolavou páteř.

Čtvrtý cvik zvaný Most

Z polohy, která připomíná embryo a která uvolnila páteř, si sedneme. Záda jsou opět vzpřímená, nohy natažené vpřed a ruce jsou dlaněmi položené na zem podél těla. Opět necháme poklesnout bradu a poté se začínáme vzpírat na rukou a postupně i na nohou do polohy zvané most. Po cvičení pomalu přejdeme do polohy, která nás opět uvolní, a sice do uvolněného tureckého sedu, opět čelem až k zemi.

Pátý cvik zvaný Hora

Poté se obrátíme na břicho, hlavu máme čelem k zemi, chodidla se vzpírají, protože budou potřebovat sílu. Opět se vzepřeme na rukou, dotýkáme se podložky pouze prsty na nohou a na rukách. Hlavu zakláníme, ústa jsou opět otevřená. Tato pozice připomíná kobru, někdy se jí také tak říká. Poté pomalu skláníme hlavu a „vytrčujeme“ zadek nahoru, čímž naše tělo připomíná horu či písmeno A. Chodidla pak tedy spočívají celou vahou na podložce. Poté se opět vracíme pomalu do pozice kobry. Opět páteř šetříme sevřenými hýžďovými svaly. Po cvičení relaxujeme v poloze na boku, která vypadá podobně jako klasická stabilizační poloha.

Jsou tu i rizika


Například druhý tibeťan je náročný na koordinaci pohybů a při nesprávném cvičení je riziko poškození či přetížení krční páteře. Důležitá je také neklouzavá podložka. Chyb, kterých se můžeme při cvičení dopustit je mnoho a tak je vhodné si všechny cviky buď nechat předvést někým, kdo je dokonale ovládá, nebo velmi pečlivě nastudovat. Začínáme s třemi opakováními a postupně, jak se nám zlepšuje fyzická kondice a radost ze cvičení, počet cviků zvyšujeme…

Tento článek není dokonalým návodem ke cvičení, je to jen hrubá představa pro toho, kdo cvičení nezná a chce vědět, jak přibližně tyto cviky vypadají, protože popsat všechny cviky v pár řádcích je prakticky nemožné.

скачать dle 12.1
(hlasů: 0)
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

Sekce: Zdraví / Fitness
  Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které se skládají z 26 poloh a dvou dýchacích cvičení. Specialitou je, že se

Sekce: Zdraví / Fitness
Potřebovali byste začít se sportem nebo cvičením, ale kila navíc vám v tom brání? Rychle se unavíte

Sekce: Zdraví
Možná víte, že na uchu existují takzvané reflexní body. A pomocí akupresury, tedy jemného tlaku prsty je můžete kdykoli a kdekolli masírovat a ulevit

Sekce: Zdraví / Fitness
Sedíš celé dny u počítače, zhltneš u něj snídani i oběd a jediný pohyb, co máš, je cesta na toaletu a zpátky? Pak bolest zad je tvým druhým jménem a

Sekce: Zdraví / Diety / Fitness
Chcete zhubnout, ale nejste fanouškem posilovny? Chcete se protáhnout, ale jóga je pro vás moc pomalá?
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU:

SEX A VZTAHY:

Sex na jednu noc zažil každý druhý Čech.
Sex na jednu noc zažil každý druhý Čech.
07.07.20 | Láska / Intimita
Milování na jednu noc vyzkoušela víc jak polovina z nás. Víme, kde ho mají úplně nejradši. 
5 žhavých fakt o ženském orgasmu.
5 žhavých fakt o ženském orgasmu.
07.07.20 | Láska / Intimita
  Zatímco mužská ejakulaci trvá jenom pár sekund, ženský orgasmus může trvat dlouho dvě minuty, někdy i déle. Vybrali jsme pro
Co dělat, když se udělá dřív než vy
Co dělat, když se udělá dřív než vy
07.07.20 | Láska / Intimita
Možná následující situaci také znáte…Vy ani partner nemáte obecně při sexu problém s vyvrcholením, ale v podstatě nedokážete
Naučte se mít z milování větší prožitek
Naučte se mít z milování větší prožitek
03.07.20 | Láska / Intimita / Rodinná
  Přemýšleli jste někdy o tom, že vyzkoušíte s partnerem tantrický sex? Nebo je to pro vás něco tak nedosažitelného, že vás to

Počasí:

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

POPULÁRNÍ:

Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
28.10.16 | Krása / Kosmetika
Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
Jak udělat domeček pro panenky z papíru
Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy jsou zdarma a mohou být
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?   Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a podtrhnout, je dobré vědět,
Desatero o žloutence
Desatero o žloutence
17.03.17 | Zdraví
     Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?   Svatební šaty jako z pohádky? To je sen každé nevěsty! Ale musí být nutně bílé či smetanové? Někteří módní návrháři jsou toho
Bikram jóga
Bikram jóga
26.08.17 | Zdraví / Fitness
  Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které se skládají z 26 poloh a dvou dýchacích cvičení.
Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády