KRÁSA:

Povislá horní víčka jsou problémem žen i mužů. Kromě toho, že je vnímáme jako
15.10.19 | Krása / Kosmetika
   Stav naší pokožky, a zejména pak pleti, vypovídá o stavu našich vnitřních
11.10.19 | Krása / Péče o vlasy
   Dokonalé vlasy – to je sen každé z nás, ale realita bývá bohužel jiná.
10.10.19 | Krása / Péče o vlasy
  Krásný šperk se stává naší součástí, a tak není divu, že se nám ho vůbec
10.10.19 | Krása
Nejsem sama, kdo čas od času přemýšlí, kolik že je mu vlastně let.

Zhubněte tím správným sportem

01.08.18 | Sekce: Zdraví / Fitness |

 Pokud se rozhodujete pro zařazení pohybových aktivit do svého životního stylu, je to určitě krok správným směrem. Zároveň je dobré odpovědět si na základní otázku a podle toho naplánovat správnou pohybovou aktivitu. Je třeba si uvědomit, jaký je váš hlavní cíl.

Pohybová aktivita je důležitou součástí léčby mnoha onemocnění. Bývá nedílnou součástí léčby většiny metabolických onemocnění (např. obezity, cukrovky, zvýšené hladiny tuků v krvi, ale i vysokého krevního tlaku nebo ischemické choroby srdeční). Zároveň je pohybová aktivita nejúčinnější prevencí těchto onemocnění. Účinek pohybové aktivity není dán pouze úbytkem na váze, ale také změnou složení těla (zastoupení aktivní tělesné hmoty a tukové tkáně) i metabolickými změnami vyvolanými fyzickou aktivitou.

Na tomto místě je třeba zmínit, že samotná fyzická aktivita bez dodržování alespoň základních stravovacích zásad nepovede k dlouhodobému poklesu hmotnosti. Často ani nedokáže hmotnostní pokles navodit. S jinou intenzitou budete cvičit, pokud je hlavní cíl snížit hmotnost a s jinou (větší), pokud chcete především zlepšit fyzickou zdatnost.

Jak si zvolit vhodnou pohybovou aktivitu

Je velmi důležité, abyste si zvolili takovou pohybovou aktivitu, která vás bude bavit, bude vám vyhovovat a bude odpovídat vašemu zdravotnímu stavu (hmotnost, zatížení nosných kloubů, vysoký krevní tlak, cukrovka apod.).

Chceme upozornit na to, že zvláště ti, kteří pohybovou aktivitu do svého života dosud nezařazovali a nemají žádné pozitivní zážitky z pohybu v minulosti, jen těžko budou hledat pohybovou aktivitu, která by je bavila. Je třeba tedy najít typ a situace, při kterých vám nebude pohybová aktivita alespoň příliš vadit. Mohou to být aktivní vycházky do přírody v doprovodu přátel, jízda na kole apod.

Zároveň je potřeba zamyslet se nad intenzitou cvičení. Nejste-li na pohyb zvyklí, začínejte velmi opatrně. Hodně důležitá je i pravidelnost pohybové aktivity, protože jenom tak se budete postupně zlepšovat a pohybová aktivita tak bude účinnější.

Při výběru pohybové aktivity se sledují především tyto faktory:

* druh pohybové aktivity (míčová hra, běh, plavání),
* intenzita (dosažená tepová resp. srdeční frekvence při provádění pohybové aktivity),
* frekvence (jak často se pohybová aktivita provádí, např. 3x týdně),
* doba provádění pohybové aktivity (jak dlouho samotná aktivita trvá, např. 20 minut, 40 minut apod.).

Hýbat se alespoň 3x týdně

Není sporu o tom, jak často cvičit. Praxe i literatura se shodují, že optimální je pravidelné cvičení minimálně obden. Pouze tak můžete navázat tam, kde jste minule přestali. Pokud jsou přestávky mezi pohybovou aktivitou delší jak tři dny, začínáte ve své podstatě od začátku.

Stejně tak délka pohybové aktivity je důležitá. Udává se, že postačí cca 40 až 50 minut na cvičební jednotku (doba cvičení jen s minimální přestávkou). Problém nastává ovšem u intenzity – tu je třeba stanovit tak, abyste vydrželi celou cvičební jednotku. Tedy, aby se stačila dostatečně okysličovat krev (tzv. aerobní aktivita). Zvláště na začátku je třeba postupně prodlužovat čas, např. každý týden o pět minut o velmi nízké intenzitě. Teprve potom má smysl navyšovat intenzitu. Je potřeba si uvědomit, že pro spalování tuků je rozhodující doba, po kterou vykonáváme pohybovou aktivitu a intenzita je třeba spíše nižší.

Jakoukoli drobnou aktivitu provozovat každý den

Fyzické aktivity nepředstavují pouze sportování, jedná se o veškerou pohybovou aktivitu za den, která by měla být postupně zvyšována. Existuje například představa, že chůze není účinná pohybová aktivita. Je tomu ale právě naopak! Dostatečně dlouhá svižná chůze, pokud při ní nedochází k přetížení kloubů a šlach, je velmi účinná a dostatečná pro náš cíl. Vyzkoušet můžete také lékaři a fyzioterapeuty stále více doporučovanou chůzi se speciálními hůlkami – nordic walking.

Zkuste si stanovit program cvičení

Necvičíte-li pravidelně, zkuste si stanovit cvičební program, který vás bude bavit. Snadněji se tak přesvědčíte k pohybu. Do programu si napište kromě klasických cvičebních aktivit například i procházky, víkendové výlety, jogging v parku apod. Vyzkoušejte třeba některý z dnes nabízených druhů tance (zumba, line dance, bollywood dance, orientální tanec apod.), uvidíte, zda vás tento pohyb začne bavit. Začínejte pozvolna a postupně zvyšujte tempo. Hlavně se snažte dodržet svůj plán.

скачать dle 12.1
(hlasů: 0)
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

Sekce: Zdraví / Fitness
 Bohužel se to stává. Cvičíte a stravujete se správně, a přesto nejsou výsledky patrné. Čím to

Sekce: Zdraví
 Stres, napětí, rychlost dnešní doby, špatná životospráva, sedavá zaměstnání,

Sekce: Zdraví / Fitness
 Chcete zhubnout, dobře vypadat a být celkově v pohodě? Pak byste měli vyzkoušet osvědčený recept – a tím je

Sekce: Zdraví / Fitness
Potřebovali byste začít se sportem nebo cvičením, ale kila navíc vám v tom brání? Rychle se unavíte

Sekce: Zdraví / Fitness
 Že je sport zdraví prospěšná věc, ví každé malé dítě. Ale každá mince má dvě
KOMENTÁŘE K ČLÁNKU:

SEX A VZTAHY:

Jste mladí duchem? Sex si užíváte víc
Jste mladí duchem? Sex si užíváte víc
21.10.19 | Láska / Intimita / Rodinná
Tvrdí se, že věk je pouze číslo a každý jedinec je tak starý, jak se cítí, nikoli kolik mu říká jeho rodný list. Rozhodně to
Nemáte chuť na sex?
Nemáte chuť na sex?
21.10.19 | Láska / Intimita / Rodinná
Hypoaktivní porucha sexuální touhy neboli frigidita je porucha, kdy zejména žena nemůže nabýt sexuálního vzrušení. Příčiny lze
Hormon lásky může chránit i před bolestmi hlavy
Hormon lásky může chránit i před bolestmi hlavy
21.10.19 | Láska / Intimita
   Hormonu oxytocinu se přisuzuje schopnost vyvolávat pocit důvěry a upevňovat mezilidské vztahy. Nová studie ukázala, že může
Kdy je ideální hodina pro sex?
Kdy je ideální hodina pro sex?
20.10.19 | Láska / Intimita
I sex má své hodiny. Zvlášť v pokročilejším věku se dá nechuti na sex předejít tím, že se budete milovat v hodinách, které jsou

Počasí:

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

POPULÁRNÍ:

Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
Co se bude nosit letošní podzim? Beauty trendy z přehlídkových mol podzim/zima 2016
28.10.16 | Krása / Kosmetika
Už víš, v čem letos na podzim zazáříš? Nemluvíme teď o dokonalém kabátu
Jak udělat domeček pro panenky z papíru
Jak udělat domeček pro panenky z papíru   Tvorba domečku pro panenky papíru není nijak složité. Barn, dvoubarevná a světle zelené domy jsou zdarma a mohou být
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?
Líčení podle barvy očí: Víte, co vám sluší?   Nemusíte je líčit vůbec nebo klidně použít jen řasenku, ale pokud chcete oči trochu zvýraznit a podtrhnout, je dobré vědět,
Desatero o žloutence
Desatero o žloutence
17.03.17 | Zdraví
     Deset důležitých otázek a odpovědí o infekční hepatitidě typu A a B.
Bikram jóga
Bikram jóga
26.08.17 | Zdraví / Fitness
  Bikram jóga se cvičí ve speciálních devadesátiminutových lekcích, které se skládají z 26 poloh a dvou dýchacích cvičení.
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?
Vrchol extravagance: Černé svatební šaty. Jdete do toho?   Svatební šaty jako z pohádky? To je sen každé nevěsty! Ale musí být nutně bílé či smetanové? Někteří módní návrháři jsou toho
Copyright © 2014 Ženské řády.Cz | Design by ALEX- Ženské řády